"Mai întâi, aş spune că sistemul de garanţie-returnare (SGR) din România sau implementarea acestuia este o componentă foarte importantă a economiei circulare din România şi o componentă foarte complexă, care aduce multe avantaje, pentru că nu doar ne va permite să îmbunătăţim obiectivele de reciclare şi să realizăm obiectivele stabilite de UE, dar ne va ajuta şi ca România să fie mai ecologică, ceva esenţial pentru generaţiile viitoare.
Nu e uşor să creezi o astfel de platformă. Sunt necesare multe schimbări de mentalitate şi de comportament.
Sistemul este complex, reprezintă o provocare. Dacă îl comparăm cu alte sisteme din Europa, pentru că mai multe ţări au implementat deja un astfel de sistem, stăm în felul următor: în România va exista acest sistem imediat după Germania clasat, pentru că este o ţară mare, Ţările Nordice sunt mai mici, colectează mai puţine deşeuri", a spus aceasta.
"România va colecta 7 miliarde de containere"
"Complexitatea mai provine dintr-un alt factor. Sunt implicate foarte multe părţi interesate, pentru că vor fi implicaţi 80.000 de retaileri. De la ei vom colecta materialele.
De asemenea, mai contează şi geografia României. În România, avem zona rurală 50%, zona urbană 50%. Asta este un plus de complexitate. Colectarea se va face manual, de la retailerii mai mici, şi vom colecta şi de la retailerii mai mari, care au echipamente.Şi aici procentul este tot de 50%-50%.
Cu toate aceste, este nevoie de o schimbare structurală, dar a începul cu primul angajat anul trecut şi acum la noi, la firma noastră lucrează 50 de persoane doar pe implementarea sistemului", a precizat Gemma Webb, CEO RetuRO.