General Motors (GM) se retrage de pe mai multe pieţe din afara SUA şi Chinei şi va opri treptat operaţiunile din domeniul ingineriei, vânzărilor şi designului din Australia şi Noua Zeelandă, urmând ca din 2021 să renunţe la brandul Holden.
Grupul chinez Great Wall Motor va achiziţiona fabrica GM din Thailanda şi pe cea de motoare, o tranzacţie care ar urma să fie finalizată până la finele acestui an. Grupul american nu va mai vinde în Thailanda brandul Chevrolet. În urma schimbărilor anunţate, GM va renunţa la 1.500 de angajaţi în Thailanda şi 828 în Australia şi Noua Zeelandă.
În cadrul procesului de reorganizare a operaţiunilor globale, GM se retrage de pe pieţele neprofitabile, devenind mai dependent de SUA, China, America Latină şi Coreea de Sud. În 2017, grupul american şi-a vândut subsidiara europeană Opel companiei Peugeot şi s-a retras de pe unele pieţe din Africa. Ulterior, GM a ieşit de pe pieţele din Vietnam, Indonezia şi India.
"GM se concentrează pe pieţele unde are strategiile adecvate pentru a obţine profituri robuste şi va da prioritate investiţiilor globale pe segmentul mobilităţii, în special în domeniul vehiculelor electrice şi autonome", a afirmat şeful cel mai mare producător auto american, Mary Barra.
Great Wall Motor, unul dintre cei mai mari producători de SUV-uri din China, a anunţat că în urma tranzacţiei cu GM va vinde maşini în Thailanda, Australia şi alte ţări din Asociaţia ţărilor din Asia de Sud-Est (Asean), în încercarea de a-şi majora livrările pe plan global, pe fondul încetinirii pieţei interne.
Grupul chinez a vândut anul trecut 1,06 milioane de vehicule, inclusiv 65.175 unităţi la export.