Principalele probleme ale tinerilor români sunt lipsa banilor, a educației financiare, motivației și consilierii în carieră, precum și stările emoționale fluctuante post-pandemie, potrivit studiului Insights PulseZ.
Cercetarea a fost realizată asupra generației Z, respectiv cei născuți după anul 1995.
Astfel, 50% dintre aceștia spun că se simt obosiți, față de 34% în 2020, 49% au stări emoționale fluctuante, comparativ cu 37% anul trecut, 32% au momente de incertitudine cu privire la viitor, față de 26% în 2020.
Totodată, 77% sunt afectați de lipsa resurselor financiare, comparativ cu 59% în 2020, 59% consideră că nu sunt consiliați în carieră, față de 47% anterior, 55% consideră birocrația o problemă, precum și lipsa digitalizării, față de 32% anul trecut, 50% nu sunt susținuți moral de cei apropiați, raportat la 34% în 2020, iar 48% nu au acces la programe de învățare non-formală, față de 37% în perioada precedentă.
Gestionarea timpului și productvitatea sunt cele mai importante pentru 60% dintre tineri, iar nevoia de educație financiară și investiți a crescut la 60%, față de 51% în 2020.
De asemenea, 66% dintre fete vor să învețe să-și gestioneze mai bine emoțiile, comparativ cu 40% dintre băieți. 64% dintre aceștia din urmă vor educație financiară, față de 56% dintre fete, tehnologia contează pentru 44% dintre ei, raportat la numai 29% dintre fete, 30% dintre băieți vor să învețe să lucreze în echipă și 21% dintre fete.
33% dintre tineri vor să lucreze în România și 21% să-și continue studiile în țară. Doar 12% vor să plece în străinătate și tot 12% vor să-și deschidă o afacere.
Îngrjorător este faptul că 43% își petrec între 4-8 ore în fața ecranelor, iar 28% între 8-12 ore, cei mai mulți din ultima categorie având între 19-21 de ani, 31% provennd din medul urban și 25% din mediul rural.
Instagram este preferat de 33% dintre tineri, 22% vor Facebook, 17% Youtube, 13% WhatsApp și 12% TkTok.
Cercerarea a fost realizată de specialiştii programelor naţionale antreprenoriale "Vreau să Fiu Antreprenor" (VSFA) şi "Insights" - din cadrul organizaţiei Romanian Business Leaders (RBL)- şi realizat de agenţia de studii de piaţă IZI data, în luna iulie a.c. pe 1.186 de tineri din România, între 16-24 de ani.