Jurnalul.ro Ştiri Externe Trenurile grecești își reiau circulația pe ruta celui mai grav dezastru feroviar

Trenurile grecești își reiau circulația pe ruta celui mai grav dezastru feroviar

de Redacția Jurnalul    |   

La cinci săptămâni de la cel mai grav dezastru feroviar din Grecia, soldat cu 57 de morți, luni a fost reluată parțial circulația pe principala linie feroviară care leagă Atena de Salonic, al doilea oraș ca mărime al țării.

Traseul a fost scena unei coliziuni frontale pe 28 februarie între un tren de marfă și un tren de pasageri, cu peste 350 de persoane la bord, multe dintre ele tineri studenți.

Accidentul a declanșat săptămâni întregi de proteste furioase și va cântări greu în alegerile generale din mai, în care premierul Kyriakos Mitsotakis încearcă să își păstreze postul.

În încercarea de a liniști pasagerii, ministrul transporturilor, Giorgos Gerapetritis, a călătorit luni cu primul tren între Atena și orașul central Kalambaka, împreună cu șeful companiei de rețele feroviare (OSE) și cu reprezentanți ai companiei feroviare privatizate Hellenic Trains.

"Datoria noastră este de a avea un serviciu feroviar care să se ridice la nivelul așteptărilor tuturor, un serviciu feroviar modern care să se dezvolte și să fie printre cele mai bune din Europa", a declarat Gerapetritis presei.

"Este datoria guvernului. Dar este, de asemenea, o datorie pe care o avem față de victimele acestui tragic accident, ale căror vieți au fost curmate pe nedrept."

În timp ce dezastrul a fost în parte pus pe seama șefului de gară care era de serviciu în apropierea locului accidentului din Tempe, în centrul Greciei, acesta a evidențiat, de asemenea, întârzierile guvernului în modernizarea sistemelor de siguranță feroviară.

După ce inițial a pus tragedia pe seama unei erori umane, Mitsotakis a recunoscut ulterior că sistemul feroviar a fost afectat de deficiențe cronice.

El a promis, dacă va fi reales, să instaleze sisteme electronice de siguranță în rețeaua feroviară până la sfârșitul lunii septembrie.

Șeful OSE, Panagiotis Terezakis, a avertizat luni că revizuirea sistemului va fi un demers pe termen lung.

"Aceste defecțiuni cronice nu pot fi corectate peste noapte. Este nevoie de timp", a declarat el pentru AFP.

Unele măsuri de siguranță au fost deja puse în aplicare - trenurile au fost încetinite, există mai puține servicii pe zi, iar fiecare stație are acum doi șefi de stație și doi ingineri la datorie.

"S-a depus un efort enorm pentru a ne asigura că toate contractele pentru semnale și telecomenzi sunt finalizate la timp, astfel încât până la sfârșitul lunii septembrie să avem o rețea complet sigură și care respectă standardele internaționale de protecție a pasagerilor", a declarat Gerapetritis.

El a adăugat că guvernul cooperează cu omologii săi francezi și germani pentru modernizarea rețelei feroviare grecești.

Accidentul a dus la săptămâni întregi de întreruperi ale serviciilor, dar serviciile de transport de pasageri între Atena și aeroportul internațional au fost reluate la 22 martie, iar trenurile de marfă între portul Pireu și Salonic au început să circule din nou o săptămână mai târziu.

(sursa: Mediafax)

 

 

Subiecte în articol: grecia trenuri
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri