„Săptămâna viitoare se va da ordinul de începere (a lucrărilor - n.r.) la metrou la M6, legătura cu aeroportul. Nu avem cum să nu marcăm acest moment”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
El afirmă că în 2021 „au fost niște momente nu simple pentru acest proiect”.
„În acea perioadă s-a considerat necesar să se renunțe. Efectiv s-a abandonat acest proiect. Am avut discuții cu ambasadorul Japoniei, că știți că avem finanțare și de pe parte japoneză. Mi-am cerut scuze și au fost de acord să reia finanțarea”, încheie Grindeanu.
Metrorex anunța în februarie desemnarea câștigătorului contractului de achiziție sectorială având ca obiect: „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă. (Magistrala 6. 1 Mai - Otopeni). Proiectare și execuție lucrări structură de rezistență pentru Lotul 1.2: Tokyo - Aeroport Otopeni”.
Câștigătorul procedurii de atribuire este Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA.
Valoarea contractului este de 1.278.415.271,87 lei, fără TVA. Sursele de finanțare sunt asigurate de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile – credit extern JICA.
Durata estimată a contractului este de 48 luni de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor.
Lotul 1.2: Tokyo - Aeroport Otopeni al Magistralei 6 are 7,6 km, 6 stații (cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni) și va completa lucrările pentru realizarea întregii linii de metrou care face legătura dintre stația de metrou 1 Mai existentă și Aeroportul Otopeni.
Proiectul Magistrala 6 „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă” are o lungime totală de 14,2 km și 12 stații de metrou.
(sursa: Mediafax)