În ciuda tehnologiei avansate care a cuprins deopotrivă satul şi orasul, puţini ne putem imagina într-un viitor apropiat o linie de troleibuz care să circule pe uliţele satului.
Deşi pare aproape incredibil, în satul Solonceni, troleibuzul era în anii '90 mijlocul de transport care asigura deplasarea sătenilor din partea de sud a localității, prin centru, spre zona industrială a satului.
(...) Localitatea se putea lăuda la începutul anilor '90 cu o populaţie de aproximativ 3.000 de locuitori şi cu un mijloc de transport nemaiîntâlnit în mediul rural şi anume troleibuzul.
Localitatea era pe atunci una prosperă, căci aici activa gospodăria țărănească colectivă „Solonceni” specializată în creșterea vitelor și prelucrarea culturilor cerealiere.
Citește mai mult despre stil de viață, sfatul medicului și idei practice.
(...)
Ideea proiectării unei linii de troleibuz a fost o inițiativă personală a directorului întreprinderii de stat, principalul argument în favoarea acesteia fiind acela ca mijlocul de transport constituia resurse minime pentru întreținere.
Localnicii susţin că troleibuzul a circulat timp de trei ani, în perioada 1990 - 1993, iar traseul acestuia nu era mai mare de doi km, de la cimitirul dintr-un capăt al satului până în deal, la ferma situată la celălalt capăt al localităţii.
Şi astăzi sătenii sunt mândri că Solonceniul a avut odată troleibuz, lucru care le-a făcut aşezarea cunoscută la acea vreme în întreaga Europă. "Aşa era de frumoooos! Era delicat şi toţi se plimbau duminica prin sat. Nu plătea nimeni, că atunci benzina era ieftină" mai ţine minte mătuşa Eugenia Chirtoacă, în vârstă de 60 de ani.
Serafim Zaiat, zootehnician pe vremea troleibuzului, spune că.............
Citește mai departe uluitoarea poveste a SINGURULUI TROLEIBUZ DIN MEDIUL RURAL DIN EUROPA