Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Fuchico, figurinele care au sucit mintea japonezilor!

Fuchico, figurinele care au sucit mintea japonezilor!

Piata japoneza a obiectelor ascunse in mingii de plastic este evaluata la 30 de miliarde de yeni (225 milioane de euro).

 

In cartierul Akihabara din Tokio, templul japonez al comertului cu electronice si obiecte de colectii de toate genurile, exista un magazin cu 500 de automate cu mini-jucarii: de la o replica a sarcofagului egiptean si o pisica invelita in sushi, la felii false de branza camembert sau mozzarella.

"Daca vad ceva care-mi place sau imi trezeste curiozitatea, trag de maneta pana cand obtin ceea ce imi doresc", povesteste Shota Makita, in varsta de 23 de ani. "Este excitant sa nu stii ce vei primi", explica tanarul.

Profilul clientilor care calca pragul magazinului a evoluat de la deschiderea lui, in urma cu 15 ani, spune gestionarul biticului, Yo Kono. "La inceput erau numai barbati amatori de animeuri, dar in ultimul timp vin tot mai multe femei si turisti straini", a adaugat el.

Jucariile in capsule pentru copii exista in Japonia de peste patru decenii, dar moda a fost relansata pentru adulti in 2012, cand fabricantul Kitan Club a creat primul sau model, "Fuchico". Aceasta figurina a unei tinere imbracata intr-un taior tipic pentru o functionara nipona, cu mainile si picioarele concepute sa se indoaie pentru a se aseza pe marginea unei cani, a unui pahar, a cunoscut un succes urias in randul adultilor.

"Nu ne-am gandit nicidoata sa atragem copii: numarul lor a scazut, dar adultii detin o tot mai mare putere de cumparare", spune Seita Shiki, purtatorul de cuvant al fabricantului. In opinia lui, produsele Fuchico merg bine pentru ca "sunt adaptate la Instagram". Postarea pe reteaua de socializare a fotografiilor cu delicatele figurine nu a facut decat sa sporeasca popularitatea jocului.

 

 

Subiecte în articol: jucarii adulti japonia figurine fuchico
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri