Jurnalul.ro Ştiri Externe Criza de la Marea Roșie afectează sectorul chimic german

Criza de la Marea Roșie afectează sectorul chimic german

de Redacția Jurnalul    |   

Sectorul chimic din Germania, cel mai mare din Europa, începe să resimtă efectele întârzierilor în transportul de mărfuri prin Marea Roșie, devenind ultimul dintre sectoarele care avertizează cu privire la întreruperile de aprovizionare care au forțat unele companii să reducă producția, scrie Reuters.

În timp ce industria germană s-a obișnuit cu întreruperile de aprovizionare în urma pandemiei și a războiului din Ucraina, impactul reducerii traficului pe această arteră comercială începe să se facă simțit, fabrica Tesla din Berlin fiind cea mai importantă victimă de până acum.

Sectorul chimic din Germania, a treia industrie ca mărime a țării după cea auto și inginerie, cu vânzări anuale de aproximativ 260 de miliarde de euro, se bazează pe Asia pentru aproximativ o treime din importurile sale din afara Europei.

„În prezent, departamentul meu de achiziții lucrează de trei ori mai mult pentru a obține ceva”, a declarat Martina Nighswonger, CEO și proprietar al Gechem GmbH & Co KG, care amestecă și îmbuteliază produse chimice pentru clienți industriali mari.

Ca urmare a întârzierilor, Gechem, care realizează vânzări anuale de milioane de euro cu două cifre, a redus producția de tablete pentru mașina de spălat vase și de toaletă, deoarece nu poate obține suficient citrat trisodic, precum și acid sulfamic și citric.

Prin urmare, compania își revizuiește sistemul cu trei schimburi, a declarat Nighswonger, adăugând că efectele mari ale restrângerii transporturilor ar putea rămâne o problemă cel puțin pentru prima jumătate a anului 2024.

Acest lucru provoacă discuții sincere cu clienții, a adăugat Nighswonger.

„Dacă primim trei încărcături de camion în loc de șase, fiecare client primește doar o parte din cantitatea comandată, dar cel puțin toată lumea primește ceva”, a spus sursa.

De asemenea, Evonik, un producător mai mare de produse chimice de specialitate, a declarat că a fost afectat de „schimbări de rute și întârzieri pe termen scurt”, adăugând că unele nave și-au schimbat direcția de până la trei ori în decurs de câteva zile.

Compania a declarat că încearcă să atenueze impactul făcând comenzi mai devreme și prin trecerea la transportul aerian, care este considerat o soluție provizorie deoarece unele produse chimice nu pot fi transportate cu avionul.

(sursa: Mediafax)

Subiecte în articol: marea rosie Germania aprovizionare
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri