Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Martin Sorrell renunță după 33 de ani la conducerea celei mai mari agenții de publicitate din lume

Martin Sorrell renunță după 33 de ani la conducerea celei mai mari agenții de publicitate din lume

Martin Sorrell, care a transformat WPP în cea mai mare agenţie de publicitate din lume, a demisionat sâmbătă din funcţia de director general, în urma acuzaţiile de comportament personal incorect, transmite Reuters. 

Plecarea lui Martin Sorrell, care a condus WPP timp de 33 de ani, lasă compania britanică fără şef într-un moment extrem de important pentru industria de publicitate şi într-o perioadă dificilă pentru WPP. Aceasta este una din cele mai mari companii din Marea Britanie, cu 200.000 de angajaţi în 112 ţări. 

Săptămâna trecută, WPP a şocat pieţele financiare anunţând numirea unor avocaţi care să investigheze acuzaţiile de comportament personal incorect formulate la adresa şefului companiei. El a dezminţit acuzaţiile dar într-o scrisoare trimisă sâmbătă angajaţilor WPP susţine că "actualele perturbări pun prea multă presiune asupra afacerii". 

"Am decis în interesul vostru, al clienţilor, al acţionarilor, că cel mai bine pentru mine este să mă dau deoparte", se arată în scrisoarea lui Martin Sorrell. 

Preşedintele Roberto Quarta va prelua conducerea companiei până la găsirea unui nou director general, în timp ce Mark Read, şeful diviziei digitale a WPP, şi Andrew Scott, directorul pentru Europa, au fost numiţi directori operaţionali. 

Compania va lua în considerare candidaţi interni şi externi pentru funcţia de director general, un proces care ar putea dura câteva luni. 

Analiştii au speculat că WPP, care a fost restructurat după un an în care au scăzut cheltuielile de la unii clienţi, ar putea vinde acum active sub noua conducere. 

Martin Sorrell are cea mai îndelungată vechime la conducerea unei companii inclusă în indicele FTSE 100 al Bursei de la Londra. El este unui dintre cei mai cunoscuţi şi mai bine plătiţi directori din Marea Britanie. 

Printre clienţii WPP se află Ford, Unilever, P&G şi o serie de multinaţionale din întreaga lume.

AGERPRES

Subiecte în articol: agentie de publicitate martin sorrell WPP
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri