Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Milionarii români de pe YouTube

Milionarii români de pe YouTube

de Giulia Anghel    |   

Videoclipurile postate pe youtube.com, platformă a motorului de căutare Google și unul dintre cele mai accesate site-uri din lume, aduc venituri impresionante autorilor. Banii provin din reclame iar veniturile diferă în funcție de numărul de vizualizări și de țara în care se află fanii vedetelor. Așa se face că, în timp ce artiștii din statele bogate încasează milioane de dolari anual, celebritățile de la noi abia ajung la câteva mii.

 

Vloggerii trebuie să posteze constant filmulețe pe canalele lor de pe youtube.com pentru a menține interesul fanilor. În timp ce numărul de abonați nu contează atunci când este vorba de câștiguri, clipurile trebuie vizionate de cât mai multe ori și ideal este ca cei care le privesc să provină din state dezvoltate economic.

Reclame ieftine, bani puțini

Companiile își fac publicitate la propriile produse și servicii atât sub format video, cât și de tip banner. Dacă acestea sunt însă evitate de către utilizatori, atât site-ul, cât și autorul videoclipului nu încasează niciun ban. În plus, există diferențe mari între costurile reclamelor, în funcție de țara unde se difuzează. Alături de Republica Moldova, România se află pe ultimele locuri în lume privința costurilor unei reclame. Dacă în România prețul acesteia la o mie de vizualizări este de 0,71 dolari, în SUA  ajunge la 4,6 dolari, unul din motivele pentru care artiștii de peste ocean înregistrează câștiguri de zeci de ori mai mari decât vedetele autohtone.

 

Costul unei reclame la o mie de vizualizări era, în ianuarie 2019, de 5,66 dolari în Norvegia, 4,38 dolari în Canada, 2,75 dolari în Marea Britanie, 1,90 dolari în Franţa, 1,57 dolari în Italia şi 0,40 dolari în R.Moldova

Desenele animate, în top

Canalele de desene animate și cântece pentru copii, TraLaLa, LooLooKids, Cântece Grădiniță.ro, dar și filmulețele unde înveți să faci diverse lucruri singur, se află în fruntea preferințelor utilizatorilor români. În timp ce TraLaLa a înregistrat trei miliarde de vizualizări în ultimii șapte ani și are venituri lunare de circa 25.000 de  dolari, LooLooKids este urmărit și de copiii din alte țări, ceea ce i-a adus peste 6,6 miliarde de vizualizări în cei cinci ani de existenţă, dar și venituri cuprinse între 60.000 şi aproape 1.000.000 de dolari pe lună, potrivit site-ului socialblade.com.

Excepții pe piața autohtonă

Cântăreață de muzică pop, dance și house, Inna se află în topul câștigurilor din postările pe youtube. Popularitatea ei depășește granițele țării, iar estimările arată că dacă aceasta ar posta constant videoclipuri noi, câștigurile ei anuale ar ajunge la un milion de dolari. Are circa un milion de vizualizări pe zi, iar în ultima lună a câștigat, în medie, circa 80.000 de dolari.

Un vlogger la modă astăzi este Izabela Stress, o tânără din Suceava, cu două canale pe youtube, peste 6 milioane de abonați și fani în mai multe țări. Deși se estimează că din clipurile ei, în care modelează figurine din slime (un fel de plastilină), a câștigat și 40.000 de dolari pe zi, veniturile sale nu sunt constante.

Câștiguri modeste

Cântăreț și actor, Selly (pe numele lui, Andrei Șelaru) are circa 500.000 de vizualizări pe zi și în ultima lună a câștigat aproximativ 5.000 de dolari, care îi aduc venituri de minim 50.000 de dolari pe an.

Însă cei mai mulți artiști români înregistrează venituri pe youtube care abia le acoperă cheltuielile. Andra, cântăreață și vedetă de televiziune, are câștiguri estimate la circa 29.000 de dolari pe an, iar un alt vlogger, Dorian Popa primește aproximativ 24.000 de dolari.

Deși solista Alexandra Stan a avut 47 de milioane de vizualizări cu piesa „Lemonade”, în 2012, iar albumul său „Unlocked” s-a bucurat de succes în Japonia, în 2014, acum are câștiguri din youtube aproximate la 15.000 de dolari anual.  În același timp, Delia și Antonia au venituri asemănătoare, de circa 13.200 de dolari, fiecare. Videoclipurile lui Smiley (alias Andrei Tiberiu Maria) au în medie 100.000 de vizualizări pe zi, iar câștigurile sale anuale sunt de minim 10.000 de  dolari. Cântăreața Andreea Bălan primește 7.000 de euro pe an din vloggul ei, iar Alex Velea 4.000 de euro.

 

Vloggerii milionari din alte țări

Lady Gaga, Shakira, Eminem au, fiecare, venituri anuale de peste 6,7 milioane de dolari numai din postările pe youtube. Rihanna încasează 5 milioane de dolari pe an, Madonna câștigă aproape 2 milioane de dolari, Mariah Carey primește 1,8 milioane de dolari, iar Celine Dion circa 1,5 milioane de dolari.

Mai mult, chiar și canalele artiștilor care nu mai sunt în viață înregistrează sume impresionante. Michael Jakson are venituri de aproape 4,5 milioane de dolari anual, Whitney Houston de peste 1,6 milioane de dolari pe an, iar Elvis Priesley încasează peste 700.000 de dolari.

David Dobrik s-a născut în Slovacia și trăiește acum în Statele Unite. Videoclipurile sale sunt cele mai vizionate din lume, cu venituri anuale de circa 15 milioane de dolari. Are trei canale pe youtube și a fost desemnat unul dintre „cele 10 personalități din mass media care fac cel mai mare zgomot”.

PewDiePie este un vlogger suedez, specializat în jocuri de groază și de acțiune. Are peste 96 de milioane de abonați și câștiguri lunare de circa un milion de dolari.

 

Publicitatea online depășește televiziunea

Publicitatea online a atins 209 miliarde dolari în 2017, întrecând pentru prima dată reclamele tv, care au înregistrat 178 miliarde de dolari. Anul trecut decalajul a crescut, ajungând la peste  237 miliarde de dolari pe internet, și la 183 miliarde de dolari la posturile tv, potrivit companiei de cercetare Magna, parte a grupului IPG Mediabrands.

 

Artiștii români abia ajung la câteva mii de dolari pe an din postările pe youtube, dar câștigă din colaborări cu branduri, care le pot crește de 4-5 ori veniturile.

 

Subiecte în articol: Vloggeri
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri