Agenţia de evaluare financiară Moody's Investors Service a coborât ratingul atribuit producătorului auto francez Renault, de la "Ba1" până la "Ba2", cu perspectivă negativă.
"Retrogradarea ratingului Renault reflectă opinia Moody's că actuala criză provocată de coronavirus va provoca o înrăutăţire pronunţată a indicatorilor financiari ai Renault. Ne aşteptăm ca în 2020 marja de profit operaţional a Renault să scadă până la minus 3%, comparativ cu un nivel deja foarte slab de 0,8% în 2019", se arată în comunicatu agenției.
Indicatorii financiari ai Renault au fost afectaţi mai puternic în primul trimestru decât cei ai altor constructori auto europeni, situația urmând să persiste pe întreaga perioadă a anului. Având în vedere slăbiciunile structurale ale Renault şi costurile asociate cu măsurile planificate de reducere a costurilor, Moody's se aşteaptă ca Renault să nu poată să îşi aducă indicatorii financiari la un nivel în linie cu un rating de tip "Ba1", până în 2022.
"Perspectiva negativă reflectă impactul sever pe care coronavirusul îl va avea asupra performanţelor operaţionale şi indicatorilor financiari ai Renault în următoarele 12 până la 18 luni, în timp ce implementează planul său de restructurare şi încearcă să îşi restabilească poziţia competitivă", subliniază Moody's.
Renault ar putea fi retrogradat în continuare dacă grupul nu va putea să revină la o marjă de profit operaţional de 2% în 2022 sau în cazul în care raportul dintre datorie şi profitul operaţional se va deteriora. O înrăutăţire semnificativă a lichidităţii Renault ar putea declanşa o nouă retrogradare.
Constructorul francez a fost înființat în 1898 și este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.