Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Investitii Portul Constanța are nevoie de investiții în infrastructură, altfel va deveni obiectiv turistic

Portul Constanța are nevoie de investiții în infrastructură, altfel va deveni obiectiv turistic

Deși Portul Constanţa are o poziţie strategică, dacă în următorii ani nu se investește în infrastructură, acesta va deveni doar un obiectiv turistic, este de părere ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

"Portul Constanţa astăzi are o poziţie strategică. Dacă în următorii ani nu investim în portul Constanţa, dacă nu investim în conexiunea rutieră şi feroviară cu portul, dacă nu dezvoltăm infrastructura de transport pe Dunăre, Portul Constanţa în câţiva ani de zile va fi obiectiv turistic, pentru că tot ce înseamnă transport pe zona de nord ne ocoleşte, iar China vine agresiv prin zona de sud. Investesc foarte mult şi ne ocolesc şi va ocoli această rută de sud dacă nu ştim să valorificăm poziţia strategică, conexiunea cu Dunărea, conexiunea la infrastructura feroviară şi rutieră europeană", a declarat demnitarul, la B1 TV.

Acesta a mai precizat că executivul nu va vinde Portul Constanța.


Traficul total de mărfuri în porturile maritime româneşti a înregistrat 66, 6 tone 2019, cu 8,64% mai mult faţă de 61,3 tone în 2018, fiind cel mai mare din istoria porturilor maritime româneşti. 

În traficul total, cea mai mare pondere, de 32%, o deţin cerealele, urmate de petrol brut 12,1%, articole diverse 9,9%, produse petroliere 9,5%, minereuri de fier, deşeuri de fier 7,8%, îngrăşăminte (naturale şi chimice) 6%, minereuri şi deşeuri neferoase şi combustibili minerali solizi, fiecare cu 5,8%.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri