Este vorba despre:
„Omul cel bun din Seciuan” în regia lui Dumitru Acriș - luni, 15 aprilie, ora 19:00, și „Madame Bovary”, un spectacol de Mălina Andrei - duminică, 28 aprilie, ora 19:00.
Ambele premiere sunt la Sala Mare.
OMUL CEL BUN DIN SECIUAN
de Bertolt Brecht
Dramaturgie: Angelina Roșca-Ichim
Regia: Dumitru Acriș
Scenografia: Mc Ranin
Coregrafia: Teodora Velescu
Video: Cătălin Cora
Distribuția:
Șen De – Andreea Tănase
Șui Ta – Mara Opriș
Iang Sun, un aviator fără slujbă – Liviu Cheloiu
Vang, un sacagiu – Ciprian Nicula
Doamna Iang, mama lui – Delia Lazăr
Proprietăreasa Mi Tsu – Lavinia Pele
Văduva Sin – Delia Lazăr și Antonia Ionescu
Bătrâna prostituată – Delia Lazăr
Frizerul Șu Fu – Corneliu Jipa
Bărbatul, Polițistul – Andrei Mărcuță
Șomerul – Emanuel Bighe
Femeia, Nepoata – Iulia Dinu
Tâmplarul Lin To, Preotul – Florin Georgescu Jr.
Locuitori, prostituate: Ilie Ghergu, Antonia Ionescu, Iulia Dinu, Octavia Gheboianu
Regia tehnică: Iulian Scarlat
Lumini: Adrian Dragomir
Sunet: Cătălin Buzea
Costumiere: Mihaela Radu și Rodica Petrache
Croitorie: Georgeta Brânzea
Recuziter: Cosmin Liță
Mașinist șef: Florin Necșoiu
Mașiniști: Dan Georgescu, Sorin Iliescu
Spectacolele realizate de Dumitru Acriș la Târgoviște s-au dovedit, de fiecare dată, captivante, incomode, șocante. Ca regizor, Dima împinge actorul înspre limita superioară a posibilităților artistice, descoperind noi zone ale umanului, dar și ale instinctualității.
Piesa de teatru „Omul cel bun din Seciuan”, scrisă de dramaturgul german Bertolt Brecht, vorbește despre flagrante inechități sociale, care se răsfrâng asupra sufletelor personajelor, denaturându-le reacțiile. În prezent, în diferite părți ale globului, omenirea nu este scutită de tiranie, opresiune, nebunie, anarhie, sărăcie și mizerie. Cum să rămâi bun în condițiile date?
Spectacolul spune povestea lui Șen De, o femeie care își creează un alter-ego masculin, și anume vărul Șui Ta, pentru a putea rezista în fața unei lumi ostile și hrăpărețe. Constant folosită și dezamăgită de cei din jur, Șen De se agață cu disperare de bunătate. În absența ei, viața i-ar deveni complet fără sens. Mai mult, în dorința de a da sens vieților altora, Șen De se sacrifică pe sine. Există acel Dumnezeu pentru care sacrificiul ei să conteze?
MADAME BOVARY
după romanul lui Gustave Flaubert
Un spectacol de Mălina Andrei
Scenografia: Mc Ranin
Distribuția:
Emma Bovary – Oana Marcu
Charles Bovary – Radu Câmpean
Léon Dupuis – Andrei Mărcuță
Marquis d'Andervilliers – Mircea Silaghi
Vânzătorul de Plăceri și Iluzii – Ilie Ghergu
Farmacistul – Florin Georgescu Jr.
Maica Stareță, Femeie în casă – Cristina Dumitra
Regia tehnică: Mihai Bălăceanu
Sunet: Șerban Fleancu
Durata: 1h 30 min.
Spectacolul „Madame Bovary”, în regia și coregrafia Mălinei Andrei, este un studiu asupra relației complexe dintre actor și personaj, dintre regizor și actor, dintre expresivitate corporală și public, într-o încercare de a dezvălui straturile adânci ale psihologiei umane și ale societății în care personajele evoluează. Astfel, relația actor-public devine o punte subtilă între realitate și ficțiune.
În loc să o prezinte pe Emma Bovary ca pe o eroină tragico-romantică sau ca pe o victimă a propriilor iluzii, regizoarea aduce în prim-plan portretul unei femei puternice și determinate, care se străduiește să își depășească condiția și să își redefinească propriul destin.
În scenografia semnată de Mc Ranin, fiecare detaliu scenic, de la decoruri la costume, este gândit pentru a sublinia și a amplifica emoțiile și temele abordate în spectacol.
Spectacolul „Madame Bovary” este o explorare profundă a naturii umane și a relațiilor complexe dintre personaje, subliniind puterea și vulnerabilitatea umană, într-un mod care invită publicul să reflecteze asupra propriilor iluzii și asupra modelării propriilor vieți.