Jurnalul.ro Cultură Teatru Premierele Teatrului Tony Bulandra Târgoviște în luna aprilie

Premierele Teatrului Tony Bulandra Târgoviște în luna aprilie

de Magdalena Popa Buluc    |   

Avem bucuria de a vă invita la două premiere pe care Teatrul „Tony Bulandra” din Târgoviște le-a pregătit în primăvara acestui an.

Este vorba despre:

„Omul cel bun din Seciuan” în regia lui Dumitru Acriș - luni, 15 aprilie, ora 19:00, și „Madame Bovary”, un spectacol de Mălina Andrei - duminică, 28 aprilie, ora 19:00.

Ambele premiere sunt la Sala Mare.

OMUL CEL BUN DIN SECIUAN

de Bertolt Brecht

Dramaturgie: Angelina Roșca-Ichim

Regia: Dumitru Acriș

Scenografia: Mc Ranin

Coregrafia: Teodora Velescu

Video: Cătălin Cora

Distribuția:

Șen De – Andreea Tănase

Șui Ta – Mara Opriș

Iang Sun, un aviator fără slujbă – Liviu Cheloiu

Vang, un sacagiu – Ciprian Nicula

Doamna Iang, mama lui – Delia Lazăr

Proprietăreasa Mi Tsu – Lavinia Pele

Văduva Sin – Delia Lazăr și Antonia Ionescu

Bătrâna prostituată – Delia Lazăr

Frizerul Șu Fu – Corneliu Jipa

Bărbatul, Polițistul – Andrei Mărcuță

Șomerul – Emanuel Bighe

Femeia, Nepoata – Iulia Dinu

Tâmplarul Lin To, Preotul – Florin Georgescu Jr.

Locuitori, prostituate: Ilie Ghergu, Antonia Ionescu, Iulia Dinu, Octavia Gheboianu

Regia tehnică: Iulian Scarlat

Lumini: Adrian Dragomir

Sunet: Cătălin Buzea

Costumiere: Mihaela Radu și Rodica Petrache

Croitorie: Georgeta Brânzea

Recuziter: Cosmin Liță

Mașinist șef: Florin Necșoiu

Mașiniști: Dan Georgescu, Sorin Iliescu

Spectacolele realizate de Dumitru Acriș la Târgoviște s-au dovedit, de fiecare dată, captivante, incomode, șocante. Ca regizor, Dima împinge actorul înspre limita superioară a posibilităților artistice, descoperind noi zone ale umanului, dar și ale instinctualității.

Piesa de teatru „Omul cel bun din Seciuan”, scrisă de dramaturgul german Bertolt Brecht, vorbește despre flagrante inechități sociale, care se răsfrâng asupra sufletelor personajelor, denaturându-le reacțiile. În prezent, în diferite părți ale globului, omenirea nu este scutită de tiranie, opresiune, nebunie, anarhie, sărăcie și mizerie. Cum să rămâi bun în condițiile date?

Spectacolul spune povestea lui Șen De, o femeie care își creează un alter-ego masculin, și anume vărul Șui Ta, pentru a putea rezista în fața unei lumi ostile și hrăpărețe. Constant folosită și dezamăgită de cei din jur, Șen De se agață cu disperare de bunătate. În absența ei, viața i-ar deveni complet fără sens. Mai mult, în dorința de a da sens vieților altora, Șen De se sacrifică pe sine. Există acel Dumnezeu pentru care sacrificiul ei să conteze?

MADAME BOVARY

după romanul lui Gustave Flaubert

Un spectacol de Mălina Andrei

Scenografia: Mc Ranin

Distribuția:

Emma Bovary –  Oana Marcu

Charles Bovary – Radu Câmpean

Léon Dupuis – Andrei Mărcuță

Marquis d'Andervilliers – Mircea Silaghi

Vânzătorul de Plăceri și Iluzii – Ilie Ghergu

Farmacistul – Florin Georgescu Jr.

Maica Stareță, Femeie în casă – Cristina Dumitra

Regia tehnică: Mihai Bălăceanu

Sunet: Șerban Fleancu

Durata: 1h 30 min.

Spectacolul „Madame Bovary”, în regia și coregrafia Mălinei Andrei, este un studiu asupra relației complexe dintre actor și personaj, dintre regizor și actor, dintre expresivitate corporală și public, într-o încercare de a dezvălui straturile adânci ale psihologiei umane și ale societății în care personajele evoluează. Astfel, relația actor-public devine o punte subtilă între realitate și ficțiune.

În loc să o prezinte pe Emma Bovary ca pe o eroină tragico-romantică sau ca pe o victimă a propriilor iluzii, regizoarea aduce în prim-plan portretul unei femei puternice și determinate, care se străduiește să își depășească condiția și să își redefinească propriul destin.

În scenografia semnată de Mc Ranin, fiecare detaliu scenic, de la decoruri la costume, este gândit pentru a sublinia și a amplifica emoțiile și temele abordate în spectacol.

Spectacolul „Madame Bovary” este o explorare profundă a naturii umane și a relațiilor complexe dintre personaje, subliniind puterea și vulnerabilitatea umană, într-un mod care invită publicul să reflecteze asupra propriilor iluzii și asupra modelării propriilor vieți.

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri