Cea mai mare întrebare rămâne în privința prețului. Se știe deja că bunurile - fie mobile sau imobile - achiziționate prin licitație sunt mai ieftine decât cele de pe piață. Totuși, în ce constă mai exact diferența și de unde poți fi sigur/ă că ai luat o decizie mai convenabilă din punct de vedere financiar? Este o premisă de la care ar trebui să pornești când te-ai hotărât să licitezi și care este explicată în rândurile de mai jos.
Cum facem comparația prețurilor și pe ce ne bazăm?
Înainte de orice, trebuie să ai o înțelegere adecvată în ceea ce privește stabilirea prețurilor de ânzare. Există o diferență între sumele care vehiculează pe piață și cele care sunt adjudecate la o licitație.
Iată care sunt principalii factori care îți poate influența bugetul alocat pentru achiziție:
- Locația - În cazul terenurilor sau proprietăților, amplasamentul este un criteriu esențial, care poate duce implicit la creșterea prețului. Clădiri similare pot avea valori diferite în funcție de cartier, proximitatea față de școli, spitale, magazine sau acces la mijloacele de transport.
- Caracteristici funcționale - Dacă e vorba de licitații mobilier, starea tehnică e foarte importantă. Așadar, evaluează cu atenție rezistența la uzură, dar și aspectul estetic, mai ales dacă ai de gând să integrezi piesele într-un decor special.
- Posibilitatea de revânzare - Compară toate costurile implicate, nu doar cel aferent achiziției. Este un criteriu care se aplică atât pentru construcții rezidențiale și clădiri de birouri, cât și pentru obiecte de artă. Un preț inițial mai mic nu ar trebui să te entuziasmeze, ci să te determine să evaluezi critic situația.
Factorii care influențează diferențele
În mod normal, prețul unui bun este dat de cererea și oferta din industria respectivă. Dacă un anumit obiect este în tendințe, automat valoarea îi va crește. La fel se întâmplă și în cazul produselor rare sau de colecție.
În domeniul licitațiilor, s-ar putea să întâlnești foarte des expresia valoare emoțională. Unii participanți sunt tentați să plaseze o ofertă neconformă cu realitatea, doar pentru că s-au atașat de bunul respectiv. Alții s-ar putea să crească prețul doar pentru a obține un profit considerabil în urma tranzacției.
Tocmai de aceea, e foarte bine să fii informat înainte de a lua o decizie. Poate fi destul de greu să ții pasul cu toate reglementările și aspectele juridice implicate în proces. Însă, există diverse întrebări care te vor ghida să ajungi la rezultatul dorit, indiferent că ești cumpărător sau vânzător. Iată doar câteva dintre ele:
- Cum se prezintă piața în momentul de față? Produsul pe care îl vizezi face parte dintr-o categorie specială?
- S-au mai vândut de-a lungul timpului obiecte similare? Și dacă da, la ce preț?
- Există evenimente specifice care ar putea influența în vreun fel tendințele de cumpărare și procesul de licitație?
Ține cont inclusiv de contextul istoric, dar și de valoarea emoțională a bunurilor pe care vrei să le cumperi.
Dacă participi la o licitație online, trebuie să știi că în general organizatorul setează un preț de pornire. Este stabilit nominal în funcție de trendurile actuale, strategia de marketing și caracteristicile obiectului. Tot vânzătorul va decide un preț de rezervă, sub care bunul nu poate fi vândut și care, în funcție de caz, poate fi public sau confidențial.
Cum alegi platforma și cum licitezi?
Cea mai facilă modalitate de a licita este prin intermediul unei platforme specializate. Procedura este simplificată semnificativ - fără etape birocratice sau timp investit inutil. Însă, e esențial să te documentezi foarte bine înainte de a te hotărî în privința colaborării.
Iată, așadar, cele mai importante criterii de alegere:
- Asigură-te că platforma este accesibilă și ușor de folosit - Funcționalități precum filtre pentru locație, preț, tipul proprietății și stadiul unei licitații spații comerciale sunt importante pentru o experiență eficientă.
- Caută recenzii și testimoniale - Consultă opinia altor utilizatori care au apelat la serviciile platformei pentru a-ți crea o imagine de ansamblu asupra nivelului de profesionalism garantat.
- Verifică existența unor costuri suplimentare - Unele companii percep taxe și comisioane specifice. Eventual, ia legătura cu un membru al echipei pentru a te lămuri în privința transparenței.
Odată aleasă platforma, nu-ți mai rămâne decât să-ți faci cont. Procesul e unul intuitiv și durează doar câteva minute:
- Intră pe site și accesează secțiunea aferentă creării contului.
- Confirmă-ți identitatea și încarcă documentele personale.
- Plasează o ofertă și ajusteaz-o în funcție de cele ale competitorilor.
Vrei să accesezi cele mai avantajoase oferte de pe piață?
Alege platforma potrivită de licitații și ține cont de sfaturile enumerate mai sus!