Jurnalul.ro Cultură Teatru „Procesul” după Franz Kafka, regia Botond Nagy, premiera secției germane la TNRS

„Procesul” după Franz Kafka, regia Botond Nagy, premiera secției germane la TNRS

de Magdalena Popa Buluc    |   

Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu (TNRS) prezintă în luna mai premiera spectacolului „Procesul” după Franz Kafka în regia lui Botond Nagy. Avanpremiera este programată în 24 mai, iar premiera în 25 mai, ora 19:00, la Fabrica de Cultură.

„Premiera Secției germane a TNRS este modul în care marcăm Centenarul Kafka, printr-o premieră de excepție care are la bază una dintre cele mai apreciate opere ale autorului de limbă germană. Invităm publicul să se bucure de un spectacol unic, în care actorii celor două secții ale Naționalului nostru și tinerii studenți vor pune în scenă ceea ce este probabil cea mai reprezentativă operă a lui Franz Kafka. Spectacolul oferă publicului subtitrare în limba română astfel încât și cei care nu vorbesc limba germană să se poată bucura în egală măsură de acest spectacol, precum și traducere în limba engleză”, a declarat Constantin Chiriac, directorul general al TNRS.

Noua producție reunește actori ai TNRS și studenți al Departamentului de Artă Teatrală din Sibiu: Gyan Ros Zimmermann, Daniel Bucher, Emőke Boldizsár, Viorel Rață, Eva Frățilă, Ada Bicfalvi, Isabela Haiduc, Malena Silberschmidt, David Guță, Daniel Plier.

„Într-o lume atât de tulbure, de multe ori putem avea senzația că trăim într-o simulare. Că viața noastră nu este nimic altceva decât un maraton într-un labirint unde ne definim religia, destinul, dragostea, visele, ca pe niște băncuțe de odihnă. Uneori ne mai oprim. Procesul lui Kafka surprinde sentimentul suprarealist de a fi suspendat între un vis și o amintire îndepărtată. Povestea lui Joseph K traversează teme de timp, stări de vis, viața de apoi, vindecare și conștiință”, spune regizorul Botond Nagy.

Spectacolul este programat la Fabrica de Cultură – Sala Lulu.

„Odată cu trecerea Fabricii de Cultură în administrarea TNRS, gândim proiecte prin care să punem în valoare acest spațiu astfel încât publicul să aibă acces în număr mai mare la spectacole. Din acest motiv am programat acest spectacol la Sala Lulu, iar în paralel și alte producții, precum Ai mei sau Pescărușul, sunt adaptate și vor fi jucate în aceste spații”, a mai declarat Constantin Chiriac.

Biletele au fost puse în vânzare la Agenția Teatrală din Sibiu și online, pe www.tnrs.ro

 

DETALII SUPLIMENTARE DESPRE SPECTACOL

PROCESUL

Adaptare: Diana Nechit după romanul lui F. Kafka

Distribuție: Gyan Ros Zimmermann, Daniel Bucher, Emőke Boldizsár, Viorel Rață, Eva Frățilă, Ada Bicfalvi, Isabela Haiduc, Malena Silberschmidt, David Guță, Daniel Plier- voce

Regia: Botond Nagy

Scenografie: Alin Gavrilă

Costume: Ioana Ungureanu

Muzica & sound design: Claudiu Urse

Video & light design: Cristi Niculescu

Dramaturgie: Diana Nechit

Coregrafie: Adriana Bârză Cârstea

Sef Secția Germană: Hunor Horvath

Manager proiect: Daria Ciobanu

Foto, video: Andrei Văleanu

 

Într-o lume atât de tulbure, de multe ori putem avea senzația că trăim într-o simulare. Că viața noastră nu este nimic altceva decât un maraton într-un labirint unde ne definim religia, destinul, dragostea, visele, ca pe niște băncuțe de odihnă. Uneori ne mai oprim.

Procesul lui Kafka surprinde sentimentul suprarealist de a fi suspendat între un vis și o amintire îndepărtată. Povestea lui Joseph K traversează teme de timp, stări de vis, viața de apoi, vindecare și conștiință.

Povestea lui Joseph K este povestea noastră zilnică în care de multe ori ne lăsăm copleșiți de întrebările viitorului.

Prima zi de școală – cum va fi?

Primul mers cu bicicleta – nu voi cădea?

Primul sărut – ce voi simți?

Prima zi într-un loc străin – cum voi supraviețui?

Prima zi cu copilul nostru – voi fi îndeajuns de bun?

Primul părinte înmormântat – există un mai departe fără?

Cum funcționează de fapt viața? Care-s legile ei? Unde sunt casate dosarele inocenței noastre? Suntem cicluri de praf, trăim zile mai bune sau mai puțin bune, fără să știm de ce se termină cerneala din printer-ul vieții noastre.

De unde până unde ține controlul? Oare chiar ne putem controla viața sau doar avem impresia? Este controlul controlat de nevoia lui de a controla?

 

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri