Pe 20 august 2013, fiul unui profesorului universitar se deplasa la volanul unui autoturism pe raza municipiului Vatra Dornei, județul Suceava.
Pe strada Argestru, la intrarea în municipiul staţiune dinspre Iacobeni, şoferul a fost înregistrat de aparatul radar de pe o autospecială Dacia Logan cu viteza de 103 km/h în localitate, în zona limitată de 50 de km/h, potrivit monitorulsv.ro.
Fiind vorba de o depăşire a limitei de viteză cu peste 50 de km/h, conform Codului Rutier, conducătorul auto a încasat o amendă de 800 de lei, plus măsura complementară a reţinerii permisului de conducere pe o perioadă de 90 de zile.
Şoferul a contestat inclusiv în faţa agentului de poliţie că avea viteza pe care radarul a înregistrat-o, scriind în procesul verbal, la obiecţii, că nu circula cu viteza de 103 km/h în localitate şi că în realitate avea sub 100 de km/h, maşina sa fiind setată să nu depăşească 99 de kilometri la oră.
Judecătoria Vatra Dornei a fost prima instanţă care a judecat contestaţia împotriva procesului verbal. Magistraţii dorneni au respins argumentele conducătorului auto şi au menţinut măsura luată de poliţiştii de la Biroul Rutier Vatra Dornei.
La Tribunalul Suceava însă, unde s-a judecat apelul, decizia a fost diametral opusă. Argumentele conducătorului auto au fost acceptate, iar procesul verbal de constatare a contravenţiei a fost anulat.
Așadar, profesorul univ. dr. ing. Gheorghe Gutt, de la Facultatea de Inginerie Alimentară din cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava, care studiază de ani de zile principiul de funcţionare al aparatelor radar ale Poliţiei Române şi susţine că acestea nu prezintă o „precizie de măsurare acceptabilă”, ceea ce din punctul său de vedere înseamnă că sunt în afara legii, a reuşit să obţină în instanţă, definitiv şi irevocabil, anularea procesului verbal prin care fiul său a fost amendat şi lăsat fără permis de conducere pentru că ar fi circulat cu peste 100 de km/h în localitate.