Bugetul alocat pentru produsele de școală s-a diminuat cu 8%, până la 661 dolari/copil.
Motivul principal se regăsește în creșterea prețurilor pentru 57% dintre părinți, iar 54% cred că economia va încetini în următoarea jumătate de an. Totodată, 33% dintre aceștia spun că situația lor materială s-a înrăutățit.
De asemenea, 64% dintre participanţii la studiu cred că prețurile au fost majorate artificial iar 77% vor alege alte mărci dacă produsele preferate sunt prea scumpe ori nu se află în magazine. 63% se așteaptă ca stocurile să fie epuizate din cauza crizei lanțurilor de aprovizionare.
Produsele IT sunt mai puțin căutate odată cu revenirea fizică pe băncile școlii, astfel încât cheltuielile pentru acestea se vor reduce cu 8%, după ce au crescut cu 27% în 2020. Vor crește însă cele pentru produsele tradiționale cu 14%.
Circa 50% dintre părinți aleg produse sustenabile chiar dacă vor plăti pentru acestea cu 22% mai mult, iar 29% preferă obiectele reutilizabile sau recoondiționate.
"Creşterea preţurilor şi, implicit, a costului vieţii reprezintă principala îngrijorare pentru locuitorii din majoritatea statelor lumii, inclusiv cele europene. Potrivit celui mai recent Eurobarometru standard publicat de Comisia Europeană, inflaţia este cea mai mare preocupare a populaţiei în 16 dintre cele 25 de state participante, cu cele mai mari ponderi în Estonia (71%), Cehia (70%) şi Lituania (69%). Şi românii pun pe primul loc dificultăţile legate de scumpiri, în condiţiile în care cheltuielile lor de consum reprezintă peste 60% din total, iar inflaţia anuală, care a ajuns la 15% în vara acestui an, îşi va pune amprenta, cu siguranţă, şi asupra cheltuielilor generate de începerea şcolii", spune Raluca Bâldea, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România, şi Liderul industriei de retail şi bunuri de larg consum.
Cercetarea a fost realizată pe 1.200 de părinți din SUA.