Jurnalul.ro Ştiri Observator UPDATE Măsurători pe Canalul Bâstroe. Ucraina acceptă un expert român, dar nu și navele românești

UPDATE Măsurători pe Canalul Bâstroe. Ucraina acceptă un expert român, dar nu și navele românești

de Vali Deaconescu    |   

Surse din Ministerul Transportului spun că România a primit acordul din partea Ucrainei pentru măsurătorile pe Canalul Bâstroe.

De mâine ar putea începe măsurătorile de la kilometrii 11 până la 22 de pe Brațul Chilia și apoi navele vor merge pe Canalul Bâstroe. Măsurătorile ar putea dura 8 - 11 zile, potrivit Antena 3 CNN.

UPDATE Se pare că Ucraina acceptă un expert român, dar nu și navele românești pentru a efectua măsurători pe Canalul Bâstroe.

Ucraina și-a dat acordul ca România să măsoare adâncimea canalului Bâstroe, spune pentru MEDIAFAX secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu. El precizează că, pe viitor, vor fi folosite navele și echipamentele ucrainene.

”Vom începe măsurătorile pe zona dintre kilometrii 11 și 22 plus alte zone, gen Solomonov, un fel de alternativă la Chilia, dar și în alte zone. În total, vorbim de aproximativ încă 65 de kilometri, inclusiv Bâstroe”, spune pentru MEDIAFAX secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu.

El afirmă că vor fi modificări față de precedentele măsurători.

„Pe viitor vom folosi navele și echipamentele ucrainene, după o discuție cu Apărarea”, încheie Scrioșteanu.

Partea ucrainenă a dat săptămâna trecută un acord parțial pentru începerea măsurătorilor pe brațul Chilia - partea ucraineană, anunța Sorin Grindeanu: „este în interesul ambelor țări sa fie lămurită problema dragajelor efectuate de Ucraina pe întregul braț Chilia și pe canalul Bâstroe”.

„Partea ucrainenă a dat un acord parțial pentru începerea măsurătorilor pe brațul Chilia (partea ucraineană), începând de mâine. Acest acord privește sectorul cuprins între km 22 și km 116 pe acest braț al Dunării, iar măsurătorile se vor desfășura doar pe timpul zilei. În discuțiile anterioare cu oficialitățile ucrainene am solicitat ca măsurătorile pe brațul Chilia să înceapă de la km 11”, transmitea Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor insista, însă, ca flota de nave specializate a României să primească acces și pe celelalte sectoare ale brațului Chilia (între km 11 și km 22, dar și pe canalul Bâstroe.

Biodiversitatea în Delta Dunării nu este afectată în prezent de lucrările de la canalul Bâstroe, iar din primele măsuri reiese că debitul Dunării nu s-a modificat față de debitele statistice din ultimii ani în acea zonă, spunea pe 9 martie ministrul Mediului, Tanczos Barna.

Lucrările operaționale de dragare pe șenalul maritim navigabil, ca urmare a colmatării naturale semnificative, se execută în mod permanent de mai mulți ani, a transmis pe 18 februarie Ambasada Ucrainei la București, cu referire la lucrările de pe canalul Bâstroe.

 

(sursa: Mediafax)

TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri