Doar 22% dintre bulgari şi 23% dintre români au făcut achiziţii online în 2019, faţă de o medie de 60% înregistrată în Uniunea Europeană (UE), arată datele Oficiului European de Statistică (Eurostat).
Cele mai multe achiziţii online le-au făcut anul trecut locuitorii din Danemarca (84%), Suedia (82%), Olanda (81%), Germania (79%) şi Finlanda (73%).
La polul opus, cu cel mai redus procent, s-au situat Bulgaria (22%) şi România (23%). Și asta în pofida faptului că procentul românilor care fac cumpărături online a crescut constant, de la 2% în 2009, la 20% în 2018 şi 23% în 2019.
La nivelul Uniunii, 60% dintre persoanele cu vârste între 16 şi 74 de ani au făcut achiziţii online în 2019, faţă de 56% în 2018. Comparativ cu 2009, procentul celor care fac cumpărături online s-a dublat, de la 32% la 60%. Cea mai mare creştere în ultimii zece ani s-a înregistrat în Estonia, unde procentul celor care fac cumpărături online a urcat cu 51 de puncte procentuale, de la 17% în 2009 la 68% în 2019.
În timpul pandemiei de coronavirus (Covid-19), în condiţiile în care magazinele sunt închise şi consumatorii sunt afectaţi de restricţii, comerţul electronic ar urma să crească şi mai mult, arată Eurostat.
Deşi procentul bărbaţilor care fac cumpărături online este uşor mai ridicat decât cel al femeilor, în perioada 2009 - 2019 procentul celor care au achiziționat produse online, a crescut mai mult în rândul femeilor, de la 29% în 2009 la 59% în 2019. În rândul bărbaţilor, majorarea a fost de la 35% în 2009, la 61% în 2019.