Jurnalul.ro Ştiri Observator Studiu: 1 din 5 români a folosit servicii online pentru asigurări

Studiu: 1 din 5 români a folosit servicii online pentru asigurări

Unu din cinci români (21%) a folosit în anul 2022 servicii online pentru achiziționarea/utilizarea unei polițe de asigurare, cu 3 puncte procentuale mai mult față de anul trecut.

Conform rezultatelor celei mai noi ediții a Barometrului UNSAR- IRES privind Percepția riscului și cultura asigurărilor din România, aproximativ două treimi dintre participanții la studiu (64%) au declarat că soluțiile online sunt importante (36%) și foarte importante (28%) pentru ei atunci când achiziționează sau beneficiază de acoperirile unui asigurări.

În același timp, și ponderea celor care folosesc servicii online în general, altele decât cele de asigurări, este mai mare: 59% în 2022, față de 56% în 2021.

Aceste cifre indică faptul că există, în continuare, un potențial de creștere important pentru serviciile care pot să ușureze accesul oamenilor la protecția financiară oferită de asigurări.

Categoria de populație pentru care soluțiile online au o importanță mai crescută este reprezentată de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 30 de ani (77%), cu educație superioară (77%) și care locuiesc în mediul urban (68,9%).

De altfel, serviciile online reprezintă, după interacțiunea cu personalul, al doilea factor de satisfacție în ceea ce privește experiența cu companiile de asigurări. 71% dintre participanții la studiu au declarat că sunt mulțumiți și foarte mulțumiți de instrumentele online existente în asigurări.

“Industria de asigurări din România urmează trendul existent la nivel mondial și se află într-un continuu proces de digitalizare. Companiile de asigurări au respectat nevoile oamenilor și au implementat soluții simple prin care orice client poate utiliza o poliță de asigurare, de la distanță, fie că vorbim de achiziție, reînnoire, notificare daune, solicitare despăgubiri”, a declarat Adrian MARIN, președintele UNSAR.

În ceea ce privește luarea deciziei de cumpărare a unei asigurări, principalele elemente pe care participanții la studiu se bazează sunt modul în care acestea le acoperă nevoile (20%), rapiditatea în plata despăgubirilor (12%), consultanța oferită de compania de asigurare (7%), sfaturile celor apropiați (16%) sau prețul asigurării (9%).

Totodată, veniturile mai mari (36%), o mai bună informare (27%) și facilitățile fiscale oferite de stat (21%) reprezintă principalele trei motive care i-ar motiva mai mult pe români să achiziționeze o poliță de asigurare facultativă.

Barometrul a fost realizat în mai 2022 pe un eșantion format din 1.000 respondenți cu vârsta între 18-50 de ani.

(sursa: Mediafax)

Subiecte în articol: asigurari
TOP articole pe Jurnalul.ro:
Parteneri