Protecția Consumatorilor a amendat furnizorul de apă caldă și agent termic din Capitală
În perioada 28 - 29 decembrie 2022 s-au desfășurat acțiuni de control la Compania Municipală Termoenergetica București SA, pentru a verifica motivele nerezolvării celor 31 de reclamații ale unei asociații de proprietari din Sectorul 3 al Capitalei, deși în baza de date a companiei figurau ca fiind soluționate, precum și pentru faptul că aceasta nu furnizează agentul termic la temperatura din contract, respectiv 55 - 60 grade Celsius.
Ca urmare a neregulilor constatate, Termoenergetica a fost sancționată contravențional cu suma de 10.000 lei și a fost dispusă măsura de restituire a contravalorii serviciului neprestat, recalcularea acestui cuantum urmând a se face conform clauzelor contractuale.
„În ceea ce privește sesizările depuse de consumatori, în momentul de față, situația constatată de comisari în teren este următoarea:
- în cazul uneia dintre ele operatorul economic a făcut dovada acordării diminuărilor conform contractului, acestea evidențiindu-se în factura din luna decembrie
- în cazul alteia, avaria semnalată în zona Tineretului, nominalizată de cetățeni, a fost remediată, temperaturile apei calde livrate fiind în parametrii, dar temperatura agentului termic furnizat de CET Progresul deși a fost livrată în parametrii, a ajuns în punctul termic la sub jumătate din valoare, situație în care temperatura la care agentul termic ajunge la consumator nu poate fi asigurată conform contractului. Reprezentanții Termoenergetica declară că zona vizată, Tineretului, este alimentată fie de CET Sud, fie de CET Progresul, ale căror arii de acțiune fiind întinse, nu există posibilitatea asigurării parametrilor corespunzători”, arată Protecția Consumatorilor.
Din cele șase CET -uri din București, în prezent sunt functionale doar 4.
În acest moment, la sesizarea asociației de proprietari din Sectorul 3, reprezentanții Termoenergetica SA au început acțiuni de remediere a disfuncționalităților.