„La ora 13:48, cu ajutorul unei locomotive Diesel, aparținând operatorului privat de transport feroviar (GFR) implicat în accident, au fost retrase din stația CF Măldăeni (spre stația CF Roșiori Nord), toate cele 33 de vagoane nederaiate din compunerea trenului. Pentru operațiunea de transvazare, operatorul privat de transport feroviar GFR va folosi două vagoane cisternă și echipamente necesare. Menționăm faptul că, această operațiune (transvazare) se poate realiza numai după ce ISU va permite accesul. De asemenea, după ce ISU va permite accesul, personalul feroviar al SRCF Craiova va acționa cu o macara de 125 tone, pentru ridicarea locomotivei și a vagoanelor deraiate, retragerea acestora din gabarit și eliberarea acestuia”, transmite CFR SA.
Reprezentanții companiei de transport precizează că deraierea locomotivei și a primelor două vagoane din compunerea trenului privat de marfă (GFR) s-a produs pe firul I, iar pe firul II este gabarit asigurat, însă reluarea circulației feroviare pe firul II este condiționată de măsurile de protecție adoptate de ISU.
„Pentru menținerea continuității transportului feroviar de călători, SRCF Craiova asigură în continuare, pentru trenurile care tranzitează zona, transbordare cu mijloace auto pe distanța Caracal – Roșiori Nord. Accidentul feroviar va fi investigat de către o comisie AGIFER, care va stabili cauzele deraierii. CFR SA asigură publicul călător că, imediat după ce ISU va permite accesul, personalul feroviar al SRCF Craiova va acționa în zona afectată de accidentul feroviar, pentru ridicarea locomotivei și a vagoanelor deraiate, astfel încât circulația feroviară să poată fi reluată în condiții normale și de siguranță”, potrivit CFR SA.