Potenţialul este însă mult mai mare având în vedere că pe cel mai mare aeroport din ţară, Henri Coandă, au ajuns anul trecut 12,5 milioane de pasageri anul trecut. Altfel spus, trenul a deservit doar 5,6% din pasagerii aeroportului Otopeni.
„Pe această rută i-am atras doar pe cei care locuiesc în Bucureşti şi merg la aeroport. Însă doar 40% din pasagerii care ajung la aeroportul Otopeni sunt din Bucureşti, iar 60% vin din provincie. Vrem să vină cu trenul şi cei din provincie, adică pasageri din Piteşti de exemplu să ajungă la Bucureşti, cu trenul în loc de maşină şi doar să schimbe în Gara de Nord trenul spre Otopeni, aici este potenţialul de creştere pentru această rută“, a spus, pentru ZF, Irinel Ionel Scrioşteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor.
El a adăugat că urmează să fie aprobată viziunea pentru transport metropolitan a Bucureştiului şi că această rută ce leagă Gara de Nord de aeroportul din Otopeni a fost considerată una metropolitană, de aceea s-a făcut o staţie la Mogoşoaia, ce deserveşte zona Buftea-Mogoşoaia, şi o staţie la Patinoar PO (staţia de pe viaductul ce traversează DN1), patinoarul dezvoltat de Ion Ţiriac.
Pe ruta feroviară Gara de Nord - Aeroportul Internaţional Henri Conadă sunt efectuate zilnic tur-retur 72 de curse, la o frecvenţă de 40 de minute, din care o treime din trenuri sunt operate de către transportatorul feroviar privat Transferoviar Călători (Călin Mitică), iar restul de compania de stat CFR Călători.
Tariful unui bilet este de 5 lei, iar călătoria durează aproximativ 20 - 25 minute.
(sursa: Mediafax)