Planificarea sa a culminat cu un proiect complet irațional, datând din anul 2002, care consta într-o rută ce ar fi traversat centrul orașului Bușteni, peste râul Prahova. Cu toate acestea, finanțarea pentru acest proiect a fost respinsă aproape 15 ani mai târziu (!!!), în cadrul unei conferințe la care au participat aproximativ 50 de primari din regiune și reprezentanți ai Băncii Mondiale. Emisarii Băncii Mondiale au declarat categoric că nu vor finanța distrugerea unei zone turistice. S-a sugerat, atunci, adoptarea uneia dintre propunerile alternative - deja elaborată în detaliu, care ar fi evitat o astfel de intervenție dezavantajoasă prin utilizarea a două trasee de tunel. Această soluție ar fi putut să obțină, de asemenea, aprobarea Băncii Mondiale.
După aceea, subiectul autostrăzii Ploiești – Brașov a dispărut din opinia publică timp de aproape șapte ani.
Acum, un nou plan a ieșit la rampă, care va produce prejudicii și va duce la distrugerea permanentă a întregii industrii turistice din Bușteni și împrejurimi. Un tronson de autostradă poziționat direct deasupra orașului, aproape de casele, pensiunile și hotelurile din zonă; nu în ultimul rând, un tronson care ar urma să fie construit la aproximativ 30 de metri deasupra Castelului Cantacuzino, afectând întreaga configurație a văii.
După cum se observă în simularea video, tronsonul de autostradă ar traversa în mod ilegal și aria protejată a acestui monument istoric de categorie A. Cum ar putea fi acesta rezultatul a peste 40 de ani de planificare? Acest proiect distruge veniturile potențiale ale industriei turismului, ce s-a consolidat de-a lungul anilor, lucru ce se reflectă în numărul mare de restaurante, pensiuni și hoteluri existente, dar și nou construite. Inclusiv Castelul Cantacuzino s-a dezvoltat continuu începând din 2008, devenind astăzi unul dintre cele mai importante repere turistice ale României, estimat la peste 450.000 de vizitatori până la finalul anului. Aceștia doresc să se bucure de magnificii Munți Bucegi și de edificiul istoric.
Castelul Cantacuzino este situat pe locul unei vechi cabane de vânătoare care a existat încă din secolul al XVIII-lea. Are o vechime de peste 100 de ani și a servit drept popas pentru familia Cantacuzino în drumul lor spre Brașov. Castelul Cantacuzino a fost construit între 1901 și 1911 în stil neoromânesc, singurul stil românesc din istoria arhitecturii care a reînviat tradiția, i-a întărit originile și a legat-o de prezent. Stilul arhitectural neoromânesc este probabil cel mai bogată moștenire pe care România a oferit-o până acum culturii lumii.
Toate acestea urmează a fi acum îngrădite și chiar ruinate de planificarea inconsecventă a unei autostrăzi. În prezent, turiști din întreaga lume vizitează castelul, mai ales după ce a devenit una dintre locațiile de filmare ale serialului NETFLIX de succes, "Wednesday". Grupuri din Japonia, China, Australia, America și toată Europa se întâlnesc acolo în fiecare zi. Acești oameni, cu siguranță, nu vin să vadă un nou tronson de autostradă.
Există cinci planuri alternative cu tuneluri și alte rute, care vor duce în mod evident la eliminarea orașului Bușteni de pe harta destinațiilor turistice, consecință pe care nimeni nu a catadicsit să o ia în considerare. Din nou, se remarcă gradul de corupție din în spatele acestui proiect.
O "rută mai ieftină", dar cu consecința eliminării definitive a orașului Bușteni ca destinație turistică? Consecințele socio-economice și alte implicații au fost, probabil, complet ignorate aici.
e cât de important este ca România să obțină, în sfârșit, o conexiune nord-sud în această regiune, care ar lega orașele Ploiești și Brașov, pe atât de important este să protejăm sursele de venit oferite de industria turismului în această zonă, care au fost create cu trudă de-a lungul anilor. Nu trebuie uitat că Valea Prahovei este una dintre cele mai frumoase zone din România, atrăgând milioane de turiști în fiecare an în țară și este, de asemenea, una dintre cele mai populare zone de agrement pentru români.
Analizând toate cele menționate mai sus, întreaga planificare a infrastructurii zonei SINAIA - BUȘTENI - AZUGA are consecințe irevocabile, apreciază Kurt Neuschitzer, CEO
Attorney at Law, Business Administrator.