Cei care cântau prohodul motoarelor pe combustibili fosili s-au înșelat. Grupurile Renault-Nissan, Volkswagen, Toyota, Stellantis, dar și BMW, Hyundai și Honda nu au semnat tratatul de mediu prin care se va renunța la mașinile pe bază de combustibili fosili din 2040. Pe de altă parte, există și producători care au fost de acord cu măsurile propuse. Este vorba despre Mercedes-Benz, Ford, General Motors, Volvo, Jaguar Land Rover și chinezii de la BYD. Aceștia s-au angajat să renunțe la vehiculele cu motoare convenționale până în 2035 pe piețele mari. La nivel global, motoarele cu combustie internă ar trebui interzise în 2040. În unele țări, comercializarea vehiculelor cu motoare pe benzină și motorină va fi interzisă din 2030. S-au pronunțat în acest sens: Marea Britanie, Canada, Danemarca, Suedia, Polonia, Irlanda, Olanda, Mexic, India și Noua Zeelandă. O treime din emisiile globale de dioxid de carbon este cauzată de transporturile din SUA și Uniunea Europeană. Numai în statele membre UE, 70% din emisiile CO2 provin de la automobile. Planul UE este să reducă emisiile cu cel puțin 55% până în 2030, prin comparație cu nivelul din 1990.