x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ce poate un SUV sportiv

0
Autor: Tudorel Muşat 04 Iun 2021 - 17:22
Ce poate un SUV sportiv
Vezi galeria foto


Noul Renault Arkana impresionează prin silueta de SUV sportiv pe care o afișează. Vezi pe de o parte gara la sol de 20 de centrimetri și liniile alungite și arcuite, dar și obsesia industriei pentru copierea lui X6. Arkana inspiră putere și agilitate, dar sub capotă are un motor de 145 de cai care vin dintr-un turbo de 1,3 litri și un mic motor electric, așa că șoferul nu trebuie să se aștepte la mișcări atât de sportive pe cât le-ar sugera silueta.

 

Segmenul C-SUV domină piața europeană cu peste jumătate de vânzări și un trend care va atinge 55% în 2022. Asta în vreme ce segmentul hatch va scădea la 28%. Dacă vă întrebați ce se mai întâmplă cu wagon, acesta mai are o cotă de piață de 9%, iar MPV-ul se zbate undeva la 4,5%. Un singur procent este ocupat de cabriolete. În aceste condiții, Renault Arkana este o bornă de start pentru constructorul francez. A apărut prima dată în 2018 în Rusia, fiind fabricat la Moscova pe platforma lui Duster. Așa că beneficia de tracțiune 4x4, dar nu și de sistemele care să-l califice pentru cinci stele la testele EuroNCAP. Pentru Europa, Arkana este promovat ca un vehicul sportiv, spațios și hibrid. El este ridicat pe platfoma CMF-B HS, pe care au fost construite Clio, Megane, Nissan Juke sau Nissan Note. Este construit în Coreea de Sud, la fabrica din Busan, și respectă standardele de ultimă oră la poluare și siguranță. 

 

Design

 

Scuturile față și spate și protecțiile pasajelor de roată îi îmbunătățesc aspectul de SUV, în timp ce linia descendentă a plafonului și a geamurilor creează împreună un design curbat agil și zvelt către geamurile din spate și conferă un aspect și mai dinamic mașinii. Grila frontală, cu logo Renault mai mare, poziționat în centru, este flancată de elemente de finisaj cromate și lucioase care conferă noului Arkana o notă de eleganță și rafinament. Sub grilă, bara frontală foarte expresivă îmbunătățește designul dinamic, în timp ce scutul conferă mașinii un aspect mai robust. Echipată cu roți mari cu un diametru de 690 mm, mașina măsoară 4.568 mm în lungime, 1.571 mm în înălțime și are un ampatament de 2.720 mm. Dimensiunile generale îi conferă un profil mai fluid. Aspectele cromate, cum ar fi ornamentele care scot geamurile în evidență, cele ale aripilor frontale, precum şi protecțiile laterale ale portierelor contribuie la sublinierea staturii mașinii. Noul Arkana este disponibil în șapte culori ale caroseriei: Opaque White, Pearl White, Metal Black, Metallic Grey, Zanzibar Blue, Fire Red și Valencia Orange (exclusiv pentru versiunea R.S. Line). Un plafon negru opțional va îmbunătăți și mai mult aspectul dinamic al mașinii și vor fi disponibile trei tipuri de jante de 17” și 18”.

 

Puterea

 

Arkana pleacă la drum exploatând la maximum noua tehnologie E-tech, adică avem de-a face cu o hibridizare a întregii game. Vorbim despre propulsoare mici pe benzină, de 1,3 litri, la care sunt cuplate motoare electrice care au rolul de a da impulsuri de moment. Mergând pe urmele modelelor Clio, Captur și Mégane, Renault utilizează aceeași strategie pentru noul Arkana. Motorul complet hibrid poate fi găsit deja pe modelul Clio E-TECH Hybrid și asigură faptul că vehiculul pornește întotdeauna în modul electric, oferind o accelerație puternică. Motorul are, de asemenea, o eficiență energetică bună, datorită cutiei sale de viteze inovatoare multimodală, a sistemului său de frânare cu recuperarea energiei și a sistemului puternic de încărcare automată a bateriei. Tehnologia E-TECH Hybrid poate acoperi până la 80% din timpul de conducere în oraș exclusiv cu energie electrică, reducând emisiile de CO2 și consumul de combustibil cu până la 40% față de un motor termic. Șoferii pot utiliza setările MULTI-SENSE pentru a selecta un mod de conducere specific: My Sense pentru deplasări zilnice, Eco pentru un consum chiar mai mic de combustibil și Sport pentru a combina puterea motoarelor. Motorul aspirat Tce, cu o capacitate cilindrică de 1,3 litri, în patru cilindri, cu injecție directă, este combinat cu o transmisie automată cu dublu ambreiaj EDC, acesta este disponibil în versiunea de 140 CP. Motorul pe benzină este completat cu un sistem suplimentar de alternator-starter asociat cu o baterie Litiu-Ion de 12V aflată sub scaunul pasagerului. Motorul trage decent, punându-și bine în valoare plusul de 20Nm al starterului. Dar la capitolul sportivitate, Arkana nu stă atât de bine pe cât arată. Apăsarea accelerației nu are același răspuns pe care îl primești de pildă de la un X6. Nici suspensiile nu îndeamnă spre sportivitate, fiind mai degrabă setate pentru confort, decât pentru acțiuni mai agile. Consumul înregistrat după un drum de aproape 200 de km a fost de 7,5 litri/100 de  km, într-un parcurs care a inclus în mare parte autostradă.

 

Spațios

 

Arkana se poate mândri cu un interior foarte spațios. 211 mm loc pentru picioarele pasagerilor din spate și 862 de mm loc, înălțimea până la plafon, foarte generos pentru o mașină cu alură sportivă. Există șapte spații de depozitare la interior care însumează 26,2 litri la care se adugă un portbagaj  de 513 litri (438 litri pentru versiunea E-TECH Hybrid). De asemenea, are o podea înaltă care poate fi coborâtă pentru a crește capacitatea de încărcare sau ridicată pentru a transporta bagaje mai grele. În această configurație, bancheta pasagerilor poate fi pliată 2/3-1/3 pentru a obține o podea plană. Interiorul este unul pe care îl cunoaștem de la Captur. Noul model are o planșă de bord digitală, cu un ecran color care poate ajunge la 10,2” . În plus, are un ecran central 9,3”. Consola centrală oferă și un sistem de încărcare wireless pentru smartphone-uri. De asemenea, dispune de o frână electrică de parcare automată, cu opțiunea de Auto hold, disponibilă de la primul nivel de echipare. Versiunea E-TECH Hybrid a noului Arkana poate oferi schimbătorul de viteze electronic e-shifter (fără cablu de transmisie mecanică) care se găsește pe versiunile superioare ale noului Captur.

 

Easy Drive

 

Arkana a reușit să obțină cinci stele la testele EuroNCAP grație sistemului Easy Drive care incude șase tehnologii menite să sporească siguranța. Asistența pentru șofer reglează viteza, pentru a păstra o distanță de siguranță până la vehiculul din față și menține vehiculul pe traiectorie. În blocaje de trafic, sistemul intervine până la oprirea completă a vehiculului și permite repornirea acestuia, dacă vehiculul din față începe să se deplaseze.  Controlează distanța dintre vehiculul tău și cel din față. Acest sistem stabilește o distanță minimă care trebuie păstrată și acționează frânele, dacă distanța devine prea mică, sau accelerația, dacă drumul este liber. Sistem de avertizare pentru unghiul mort evită pericolul coliziunilor. Acesta se activează începând de la 10 km/h și te avertizează automat cu privire la prezența oricărui autovehicul aflat în zona pe care nu o poți vedea în oglinzile retrovizoare. Atunci când există pericolul coliziunii cu un autovehicul din față, senzorul avertizării privind distanța de siguranță 

, situat în partea din față a mașinii, declanșează un semnal de avertizare sonor și vizual. Sistemul detectează și pietonii sau bicicliștii la viteză redusă. Dacă șoferul nu reacționează atunci când este detectat pericolul unei coliziuni, acest sistem intervine și îl atenționează să preia controlul frânării.

Atenționare la depășirea vitezei și sistem de recunoaștere a semnelor de circulație culege, analizează și compară informațiile semnelor de circulație cu datele oferite de sistemul de hărți și te informează prin intermediul afișajului de la bord. De asemenea, reglează limitatorul de viteză la valoarea maximă detectată. În cazul părăsirii neintenționate a benzii de circulație, ești atenționat prin intermediul unui semnal vizual și prin vibrații la nivelul volanului. Această funcție se activează la viteze de peste 70 km/h și te atenționează dacă depășești o linie întreruptă sau continuă fără să semnalizezi. Prețul de bază este de 25.900 de euro cu TVA, în varianta RS line ajungând la 30.500 de euro, din care se scade tichetul Rabla plus bonusul pentru mașinile hibride.

 

 

SUV-urile au ajuns să dețină o cotă de peste 50% din vânzările europene

 

Cifre

 

  • 200 de mm, garda la sol

  • 145 de cai putere

  • 513 litri, capacitatea portbagajului

 

Dezavantaje

  • nu e 4x4

  • suspensii moi

  • nu e plug-in

Avantaje

  • design

  • tehnologie puțin poluantă

  • cinci stele EuroNCAP

 

 


 

Serviciul de email marketing furnizat de