x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cel mai mare Renault

0
Autor: Tudorel Muşat 08 Dec 2021 - 07:50
Cel mai mare Renault
Vezi galeria foto


Koleos este cel mai mare Renault din flota de automobile. A intrat în panoplia constructorului francez în 2017, dar s-a upgradat în ultimii patru ani pentru a ține pasul în special cu noutățile tehnologice în materie de siguranță și multimedia. „Initiale Paris” este modelul de top, cel mai bine garnist. Ajunge la 43.000 de euro, dar dispune de tot ce are Reanult mai bun, cutie automată, motor puternic, multimedia de 8 inchi, masaj în scaune și un 4x4 inteligent. L-am testat vreme de patru zile pe toate tipurile de teren, pentru a vedea ce poate. 

 

Faceliftul din 2021 i-a adus lui Koleos mai multe elemente menite să-l facă mai economic. PH2 Techno, cum se numește noul Koleos, vine cu faruri și stopuri LED economice și un Hill Descent Control. În plus, butoanele de comandă de pe uși sunt iluminate, iar poziția oglinzilor laterale pot fi memorată. Noul Koleos dispune de sisteme care sporesc siguranța în trafic. Și nu pentru că nu s-ar fi descurcat la testele EuroNCAP, pentru că versiunea a atins punctajul maxim de cinci stele, dar pentru că noile tehnologii sunt capabile să reducă semnificativ probabilitatea unui accident. Există un Active Brake Assist cu sistem de avertizare la coliziunea frontală și protecție pentru pietoni. Acesta evită un accident atunci când șoferul nu este atent în trafic sau nu are timp să reacționeze. Funcționează însă la viteze urbane, nu la cele de croazieră de pe autostradă. Sistemul este mai rapid decât orice reacție umană posibilă, dar, atenție, pentru aceasta este necesar ca senzorii să funcționeze. În caz că există obturații ale acestora, șoferul primește avertismente în bord și trebuie să-i curețe sau să meargă în service, dacă problema persistă. Altfel, mașina funcționează normal, dar nu mai pune la dispozițiile sistemele de siguranță pe deplin. Koleos este dotat și cu un Cruise Control adaptativ. Acesta este capabil să păstreze automat distanța față de mașina din față, tot pe baza unor senzori radar. Sistemul nu funcționează însă la viteze mai mici de 50 de km/h și în momentul în care se dezactivează, emite și un semnal sonor. Visio System funcționează ca un copilot pentru șofer. Sistemul este capabil să recunoască automat semnele de circulație și să emită o alertă de depășire a vitezei pe segmentul de drum monitorizat. Tot Visio System emite avertizări atunci când se depășește involuntar, fără semnalizare, banda de circulație. Un alt ajutor oferit șoferului este comutarea automată de pe faza lungă a farurilor Led pure vision pe lumina de întâlnire, pentru a nu-i orbi pe ceilalți șoferi de la o distanța de minim 600 de metri. Versiunea nouă a primit și un sistem de monitorizare a oboselii șoferului și de avertizare în caz de somnolență. Sistemul se bazează pe depistarea unei traiectorii imprecise, care se abate de la modele descrise de inginerii Renault și avertizează șoferul că nu mai e atent la drum sau e gata să ațipească. O altă tehnologie este cea de hill assist care imobilizează parțial motorul la pornire după ce se detectează înclinația pantei, pentru a nu mai fi necesare manevre specifice la demararea de pe plan înclinat. 

 

Un diesel reținut

 

Koleos vine cu o singură variantă de motorizare. E vorba despre motorul de doi litri diesel și 175 de cai putere. Pentru piețele din China și Rusia, acolo unde standardele emisiilor de noxe nu sunt atât de stricte ca în UE, există și variante de motorizare pe benzină de 2 litri și 2,5 litri de 140 și 170 de cai putere. Varianta de motorizare care se vinde în România este cea mai puternică și pune cel mai bine în valoare capabilitățile SUV-ului. Cuplu diesel de 380 Nm asigură un sprint de circa 9,6 secunde până la sută în varianta 4x4 şi de 9,4 secunde pentru cea doar cu tracţiune pe puntea faţă. Diferenţa de timp este dată de faptul că versiune doar cu tracţiune faţă este ceva mai uşoară. Deşi nu am atins viteza maximă, producătorul dă ca sigură cifra de 204 km/h. Consumul mediu a ajuns la 6,4 litri la suta de kilometri, la o viteză medie de 49 km/h, după un traseu care a inclus toate tipurile de drum și un parcurs de 570 km. Pe un parcurs strict de autostradă consumul la o viteză medie de 120 km/h este de 8,6 litri la sută. Pentru oraş, unde viteza medie a fost de 18 km/h, Koleos ajunge să consume și 11 litri la sută. Vorbim de un parcurs făcut în cea mai mare parte în modul de tracţiune automată 4x4. Pentru un consum real ceva mai redus se poate recurge la folosirea butonului ECO, care ajustează anumiţi parametri ai maşinii pentru un consum ceva mai eficient, dar oricum e greu de obţinut cifra de catalog. Vorbim însă de o maşină care este comod de condus graţie faptului că transferul de putere se face prin intermediul unei cutii cu trepte variabile camuflată într-o cutie automată cu 7+1 (maşarierul) rapoarte, botezată X-tronic. Deşi tehnic este vorba de o infinitate de trepte de viteză şi o schimbare lină a puterii transmise, în realitate, prin artificii tehnice, s-a recurs la implementarea unor trepte de viteză pentru a da senzaţia că maşina „schimbă”. Chiar există o turare a motorului, urmată de o scădere a turaţiei, pentru o imagine cât mai naturală a funcţionării.  Cutia X-tronic, cu tehnologie CVT, se mișcă destul de lent la început. Pentru a primi acel impuls caracteristic dieselului fiind necesară o apăsare mai serioasă a pedalei de accelerație. Sistemul start-stop nu a fost schimbat și are aceeași latență la intrarea în funcțiune care te mai reține pentru câteva zecimi de secundă la stop. 

 

4x4 inteligent

 

Marele atu al lui Koleos este sistemul automat de tracţiune integrală preluat de la partenerul Nissan. Tracţiunea oferă şoferului posibilitatea de a alege între modul automat 4x4, doar tracţiune faţă sau 4x4 lock, adică atunci când tracţiunea este repartizată, în orice condiţii, în raport 50-50 pe cele două punţi. Tehnologia ALL MODE 4x4-i asigură monitorizarea constantă a aderenței pentru a oferi o tracțiune care să fie şi eficientă, şi economică, adaptată tipului de carosabil. În modul „4WD AUTO” sistemul ALL MODE monitorizează constant schimbarea condițiilor și tracțiunea de conducere și apoi procesează informații provenite de la senzori pentru a transmite până la 50% din cuplu la roțile din spate, dacă este necesar. Şoferul poate vedea în timp real cum este distribuită forţa prin intermediul unui indicator care apare în bord. În mod obişnuit se ajunge la o tracţiune pe puntea spate de până la 15% şi asta doar la plecarea maşinii de pe loc. La viraje mai strânse, procentul de putere transmis pe puntea spate variază între 5 şi 10%, această forţă fiind folosită pentru a păstra cât mai fidel maşina pe traiectorie şi a evita supravirarea. În situaţia în care aderenţa este slabă pe zăpadă, noroi, nisip sau atunci când se iese de pe drumul public pentru o aventură în off-road se poate trece pe modul „4WD LOCK”. Sistemul păstrează proporţia de tracţiune 50-50 atât timp cât viteza nu depăşeşte 40 km/h. La viteze de peste 40 km/h și la fiecare repornire a motorului, această opțiune este debifată automat. Pentru porţiuni off-road, Koleos se descurcă cu pante pentru care are un unghi de atac de 19 grade şi unul de degajare de 26 de grade. Maşina stă bine pe viraje strânse, în ciuda faptul că suspensiile sunt mai mult setate pentru a fi comode. Asta înseamnă suspensii mai moi, deşi le-aş fi preferat puţin mai tari, mai ales că vorbim de maşină cu o greutatea apreciabilă de aproape 1,7 tone fără pasageri sau bagaje.

 

Interior generos

 

Faceliftul din 2021 se poate observa cel mai bine la interior. Au apărut în plus noi combinații de tapițerii și ornamente de interior. Totodată a crescut izolația fonică, astfel că motorul pare mai silențios, deși își face simțită prezența în continuare în habitaclu. O altă funcționalitate este aceea a posibilității deschiderii ușilor din interior fără acționarea butonului unlock. Koleos oferă în continuare un spațiu interior generos, cu dotări la nivel premium. Pentru pasagerii din spate există încălzire în scaune și un loc mare la picioare grație ampatamentului de 2,7 metri şi spaţiului pentru picioare de 90 de centimetri măsuraţi de la spătarul din spate până la scaunul din faţă. Pot, de asemenea, să-și regleze independent fluxul de aer pe care îl primesc de la instalația de climă. Şoferul are la dispoziţie posibilitatea de a încălzi volanul, de a regla automat poziţia scaunului şi de a parca ajutat de un sistem de asistenţă „mâini libere”. Portbagajul lui Koleos este de 538 de litri şi poate ajunge la 1.770 de litri, dacă se rabatează şi scaunele din spate. Sistemul de sunet Bose cu 13 incinte acustice oferă o claritate bună chiar la volum maxim. Multimedia este asigurată de tableta de 8,7 inchi şi  R-Link2, care include navigaţie cu harta României. Mi-a plăcut modul în care funcționează Android auto, care recunoaște repede legătura cu smartphone-ul și face mirror link. Prețul lui Koleos „Initiale Paris” este de 43.700 de euro cu TVA.

 

 

Noua versiune Koleos beneficiază de faruri și stopuri LED economice

 

Avantaje

- masaj în scaun

-  capabil de off-road

- spațios

 

Dezavantaje

- o singură motorizare

- eroare ciudată în bord dacă nu are adblue

- cutia CVT leneșă

 

CIFRE

- 6,4 litri/100 km, consum real în trafic mixt

- 90 cm, spațiul maxim pentru picioare în spate

- 204 km/h viteza maximă


 

Serviciul de email marketing furnizat de