Așteptăm de la președintele ASF, domnul Mișu Negrițoiu, să-și dea demisia de onoare. Îl informăm pe șeful ASF că, din moment ce a supravegheat piața financiară în favoarea multinaționalelor, a făcut posibilă jecmănirea noastră, a transportatorilor,a cetatenilor.
Confederatia Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România respinge categoric propunerea ASF, cu privire la cotația de primă în sumă de 7.540 de lei a unei polițe RCA pentru un autovehicul de peste 16 tone și reamintește faptul că prima de risc pentru această categorie reprezintă 2.011 lei – conform raportului de audit Milliman -, iar diferența de 5.949 lei reprezintă costuri administrative și profitul societăților de asigurări pentru produsul RCA.
COTAR a participat la ședinta organizată la Autoritatea de Supraveghere Financiară, la data de 14 Octombrie, unde, cu o zi înainte, domnul Mișu Negrițoiu a prezentat propunerea de tarif RCA pentru un autovehicul de peste 16 tone, aceasta fiind în cuantum de 9.800 lei/an. În urma negocierilor, ca la târg, am ajuns la 7.960lei/an nenegociabil, declară șeful ASF.
Cu toate că nu a participat pe 14 octombrie la ședință,dar in urma negocierilor cu directorii si actuarialul ASF , se pare că domnul Mișu Negrițoiu a scăzut taxa de administrare la 25%. COTAR a obținut un preț de 7.540 la un autovehicul peste 16 tone, preț care, totuși, nu este cel declarat de Vorniceanu Marius, vicepreședinte ASF, la data de 14 septembrie 2016.
Observăm că presedintele ASF NU declară nici acum că pe anii 2013, 2014 și 2015 diferanța dintre totalul încasărilor RCA și plata efectivă a daunelor pe aceeași perioadă este de aproape 700.000.000 RON. Această sumă a rămas în conturile asiguratorilor. Preșdintele ASF, domnul Mișu Negrițoiu, a declarat, cu putin timp în urmă, că la 100 de lei încasați, asiguratorul plătește 130 de lei daună. Cine minte cu atata sinceritate? ASF,normal
„Parlamentul României, stimații noștri senatori și deputați, nu credeți că a sosit vremea ca acum, la sfârșit de mandat, să demiteți tot consiliul ASF, același consiliu care, în frunte cu tovarășul Mișu Negrițoiu, ne-a adus atâtea prejudicii financiare în privința taxei obligatorii RCA? Nu credeți că organele abilitate ale statului ar trebui să se sesizeze din oficiu și să cereceteze unde sunt cu adevărat toți banii încasați din RCA? Să agreezi la Guvern, la data de 14 Septembrie, un tarif de referință la autovehicolele peste 16 tone, de aproximativ 6.200 lei/an, să prezinți apoi, la o lună distanță, un tarif de 7.540lei/an, în care, ÎN CONTINUARE pretinzi că profitul asiguratorului este de doar 1%, denotă faptul că ai o părere foarte proastă despre poporul român, denotă faptul că te crezi deasupra tuturor, chiar deasupra legii, când îți permiți să lași să fim furați din condei”, declară Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.
COTAR se declară în continuare nemulțumit de valoarea finală la autovehiculele de peste 16 tone, spre deosebire de autobuze, autocare, microbuze, taxi, unde putem spune că ne-am apropiat de realitatea anului 2015.
Dacă pentru același produs, până acum plăteam sume de până la 22.000 lei/an nu înseamnă că acest tarif foarte mic, în comparație cu ce plăteam, relevă realitatea. Se pare că în continuare asiguratorii sunt protejați de ASF.
“Tarifele de primă RCA maxime au fost determinate pe baza metodologiei adoptate de Consiliul ASF pe data de 5 octombrie, în urma unui proces de consultare publică, iar calculele respectă atât prevederile OUG 54/2016, cât și practicile actuariale general acceptate în industria asigurărilor.”-declara ieri ASF – Le vom aduce aminte ca nu cumva sa uite” practicile actuariale general acceptate în industria asigurărilor”