x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Teste falsificate: Nippongate în auto

Teste falsificate: Nippongate în auto

de Cătălin F. Vărzaru    |    07 Iun 2024   •   09:00
Teste falsificate: Nippongate în auto

Toyota, Mazda, Honda şi Suzuki recunosc că au falsificat ani la rând parametrii de siguranţă şi emisii.

Daihatsu, marcă deținută de Toyota, a recunoscut încă de anul trecut că timp de peste 30 de ani falsificat rezultatele testelor de siguranţă, manipulând exemplarele care erau testate pentru a indica rezultate mai bune, în timp ce maşinile vândute clienţilor aveau elemente lipsă, spre exemplu le lipseau ranforsări similare din uşi, fiind astfel mult mai puţin sigure decât cele din teste oficiale. Toyota declara atunci că nu ştia nimic despre toate aceste practici. Între timp, Toyota a recunoscut că în cazul a șapte modele, printre care Lexus RX, Yaris Cross, Corolla Axio, Crown, au avut parte de teste mai ușoare, dar și de airbag-uri declanşate de timer-e în timpul testelor de impact, nu de impactul propriu-zis. Preşedintele Toyota a apărut în faţa presei, cerând scuze. Toyota spune însă că siguranţa maşinilor sale nu e afectată de aceste devieri de acumulări de date pe care le-a admis. Aceeaşi încălcare a fost admisă şi de Mazda, pe modelul MX-5, dar şi modele care nu mai sunt în producţie, precum Mazda6, Mazda2. Mazda a mai fost prinsă şi la trişarea emisiilor, făcând testele de omologare pentru emisii pentru două modele cu soft modificat la motoare, astfel încât timpii de combustie să fie modificaţi, iar emisiile să conţină mai puţin CO2. Acest soft modificat a fost prezent doar pe maşinile de pe care se acumulau date, în timp ce maşinile clienţilor cu soft standard emiteau mai mult CO2. Mazda a anunţat că regretă profund „inconvenientele”. În cazul Suzuki, la Alto LCV distanţa de frânare era neconformă cu standardul minim de siguranţă, din cauză că presiunea în sistemul de frânare putea fi mai mică decât trebuia.  Honda a fost prinsă cu încălcări ceva mai puţin grave, şi ele ţin de măsurarea incorectă sau aproximativă a puterii motoarelor, în special a electromotoarelor din sisteme hibrid. 

×