x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Aeroporturile din Bucureşti alocă circa 170.000 de euro pentru maşini anti-incendiu

Aeroporturile din Bucureşti alocă circa 170.000 de euro pentru maşini anti-incendiu

26 Apr 2010   •   00:00

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti va aloca 170.000 de euro pentru închirierea a două autospeciale pentru stingerea incendiilor, anunţă compania.



aloarea contractului este de 160.000 de euro, fără TVA, şi a fost atribuit companiei Stingeri şi Intervenţii SA, criteriul de atribuire fiind preţul cel mai redus.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, recent înfiinţată, mizează pe un profit brut de 68 milioane lei în 2010.

Compania estimează venituri totale de 476 milioane de lei, iar cheltuielile se cifrează la 395 milioane lei în 2010. Profitul brut va ajunge la 80,4 milioane de lei, iar profitul net la 68 de milioane de lei. Cheltuielile reprezentând salariile vor depăşi 75 de milioane de lei.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti, înfiinţată prin fuziunea Companiei Naţionale Aeroportul Internaţional ''Henri Coandă'' Bucureşti cu Societatea Naţională Aeroportul Internaţional Bucureşti Băneasa - ''Aurel Vlaicu'' şi-a început oficial activitatea pe 11 februarie.

Sistemul aeroportuar nou creat va procesa 75 la sută din întreg traficul aerian al României. Estimările arată că, în 2010, peste şapte milioane de pasageri vor beneficia de serviciile unuia dintre cele două aeroporturi, iar cifra de afaceri a companiei se va ridica la 110 milioane de euro.

Înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti reprezintă unul dintre obiectivele iniţiate şi propuse de ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, în Programul de Guvernare 2009 - 2012, capitolul 12 ''Infrastructura de Transport''.

Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti va asigura managementul şi coordonarea operaţională a celor două aeroporturi aflate în zona Capitalei, va armoniza şi coordona proiectele de dezvoltare şi modernizare ale celor două aeroporturi, pentru a răspunde eficient strategiilor pe termen mediu şi lung în domeniul aeronautic.

Una dintre priorităţile noii companii este să asigure un înalt nivel al serviciilor, astfel încât, cele două platforme, de la Otopeni şi din Băneasa, să devină repere în domeniul aeroportuar.

În prezent, Aeroportul Henri Coandă derulează faza a III-a a obiectivului de investiţii 'Dezvoltarea şi modernizarea AIBO', la finalizarea căreia se va asigura creşterea capacităţii totale de prelucrare la 4.500 de pasageri pe ora de vârf, la standarde Schengen.

În cadrul ''Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Henri Coandă'', program de investiţii pe termen mediu şi lung, este prevăzută, printre altele, realizarea unui nou terminal de pasageri modular.

La Aeroportul Aurel Vlaicu sunt prevăzute, de asemenea, investiţii care să asigure pasagerilor o infrastructură modernă, cu un înalt nivel de siguranţă, securitate şi calitate a serviciilor.

Managementul şi operarea comună a aeroporturilor ce deservesc aceeaşi zonă este soluţia utilizată în multe capitale din Europa şi America de Nord: Paris - Aeroports de Paris, formată din aeroporturile Orly, Roissy-Charles de Gaulle, Le Bourget, cât şi alte 10 terenuri de aeronautică civilă aflate pe o rază de 50 de kilometri în jurul Parisului, Londra - British Airports Association (BBA), care cuprinde, printre altele, aeroporturile Heathrow, London Gatwick şi London Stansted, Washington - Metropolitan Washington Airports Autority, care operează aeroporturile National Airport, Dulles şi Baltimore Washington International, New York - Port Autority of New York and New Jersey cuprinde, pe lângă facilităţi maritime, aeroporturile John F. Kennedy International, Newark International, La Guardia, Teterboro şi Downtown Manhattan Heliport, Montreal - Aeroports de Montreal, care operează şi dezvoltă aeroporturile internaţionale Dorval şi Mirabel.

×
Subiecte în articol: redactie