x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie O bancă importantă din România dispare pe 3 ianuarie 2023. Ce se întâmplă cu conturile clienților?

O bancă importantă din România dispare pe 3 ianuarie 2023. Ce se întâmplă cu conturile clienților?

de Andreea Tiron    |    27 Dec 2022   •   21:34
O bancă importantă din România dispare pe 3 ianuarie 2023. Ce se întâmplă cu conturile clienților?
Sursa foto: Hepta

Banca Românească dispare de pe piață. Reprezentanții instituției au transmis clienților informări referitoare la ce se întâmplă cu conturile acestora începând cu data de 3 ianuarie 2023. În perioada 30 decembrie – 2 ianuarie este posibil să apară întreruperi în funcționarea cardurilor și a aplicației e-bancamea.

Banca Românească a anunțat că operațiunile sale vor fi preluate, din 3 ianuarie, ca urmare a unui proces de fuziune, de Banca de Export-Import a României EximBank S.A., deţinută de statul român, prin Ministerul Finanţelor.

 

Ce se întâmplă cu conturile clienților? 

  • Conturile şi serviciile Băncii Românești vor putea fi accesate până la 30 decembrie 2022.
  •  La finalul zilei bancare de 30 decembrie 2022, conturile, produsele şi serviciile utilizate la Banca Românească vor fi transferate la EximBank.
  •  Din 03 ianuarie 2023, clienții care aveau conturi la Banca Românească devin clienții EximBank. 

Informații importante pentru clienți:

  • Contul IBAN nu se modifică.
  • Soldurile conturilor se preiau integral de EximBank la finalul zilei bancare de 30 decembrie 2022.
  • Unitatea bancară cu care lucrează o persoană nu se modifică, aceasta va deveni EximBank. 
  • Cardurile vor putea fi utilizate fără restricții și în aceleași condiții până la expirare. Între 30 decembrie 2022 – 02 ianuarie 2023, este posibil să apară unele întreruperi în funcționarea cardurilor, dar acestea vor fi notificate în timp util.
  • Internet Banking: aplicatia e-bancamea nu se modifică, putând fi accesată din 03 ianuarie 2023 cu elementele de autentificare utilizate în prezent. Între 30 decembrie 2022 – 02 ianuarie 2023, este posibil să apară întreruperi în funcționarea aplicației e-bancamea, dar acestea vor fi notificate în timp util. Detalii despre acest serviciu sunt disponibile pe www.banca-romaneasca.ro (până la 31 decembrie 2022) și pe www.eximbank.ro.
  • Produsele de economisire și creditare vor fi preluate de EximBank în aceleași condiții pe care le are la Banca Românească la momentul fuziunii.
  • Polițele și Certificatele de asigurare emise rămân valabile, urmând ca la expirarea acestora (după data de 03 ianuarie 2023), noile polițe să fie cesionate în favoarea EximBank, respectiv Beneficiarul asigurării în cazul Certificatelor de asigurare va fi EximBank. Asigurările oferite de Banca Românească gratuit conform contractelor în derulare rămân valabile până la expirarea acestora.
  • Condițiile Generale de Afaceri pentru persoane fizice, aplicabile din 03 ianuarie 2023, vor fi disponibile pe www.banca-romaneasca.ro (până la 31 decembrie 2022), www.eximbank.ro și în unitățile teritoriale.
  • Comisoanele nu se modifică. Lista de Comisioane pentru persoane fizice este disponibilă în unitățile teritoriale, pe www.banca-romaneasca.ro (până la 31 decembrie 2022) și pe www.eximbank.ro.
  • Garantarea depozitelor - EximBank face parte din instituțiile de credit participante la Fondul de Garantare a Depozitelor Bancare (FGDB) ai căror deponenți beneficiază de garantarea depozitelor constituite la aceasta, prin plata de compensații, în limita plafonului de garantare și în condițiile legii. Informații suplimentare sunt disponibile pe site-ul FGDB: http://www.fgdb.ro/.
  • Pentru termenele limită ale tranzacțiilor ce vor putea fi efectuate la ghișeu și prin Internet Banking, aferente perioadei 28 - 30 decembrie 2022, te invităm să consulți www.banca-romaneasca.ro (până pe 31 decembrie 2022) și www.eximbank.ro. În această perioadă, este posibil ca programul de lucru cu clienții să fie redus, de aceea îți recomandăm să te asiguri că efectezi operațiunile din timp și că dispui de numerar pentru nevoile curente.
  • Prelucrarea datelor cu caracter personal ulterior realizării operațiunii de fuziune prin absorbție: te rugăm să consulți documentul anexat notificării. 

 

×
Subiecte în articol: banca romaneasca dispare conturi clienți