Desi sunt mai zgarciti decat femeile atunci cand vine vorba de ingrijirea personala, tot mai multi barbati au inceput sa dea bani pe manichiura, pedichiura sau chiar epilat.
de ELENA STAN | |
ECONOMIC/BUSINESS | |
|
PREFERINTE. Cele mai solicitate servicii sunt tunsul si manichiura |
Cifra de afaceri a unui
salon cosmetic masculin ajunge la 7.000 de euro pe luna.
Alaturi de saloanele pentru femei, care pun la dispozitia clientelor diferite servicii de ingrijire si infrumusetare, cum sunt: manichiura, pedichiura, epilat, vopsitul parului, masti pentru ten, masaj de relaxare, de tonifiere, reflexoterapie, shiatsu etc., s-au infiintat si saloane speciale pentru barbati. "Aceasta idee mi-a venit acum aproape trei ani. Exista cerere si nu exista oferta", a spus Cristian Dudeanu, patronul unui salon cosmetic exclusiv pentru barbati.
PRETURI. "Barbatii sunt mai zgarciti decat femeile. Nu accepta ca si ei au nevoie de ingrijire", a precizat Dudeanu. Clientii care vor sa aiba o manichiura perfecta trebuie sa scoata din buzunar aproape 200.000 de lei, iar pentru pedichiura vor plati 300.000 de lei. O sedinta de masaj, de o ora, costa intre 450.000 si 950.000 de lei. Pretul variaza in functie de tipul masajului, care poate fi de relaxare, de intretinere si tonifiere, de recuperare etc. Pretul unui tuns variaza de la 170.000 - 350.000 de lei pentru schimbarea look-ului. Un tratament cosmetic costa intre 600.000 si 1.000.000 de lei, iar pentru ca tacamul sa fie complet, un epilat costa intre 70.000 si 350.000 de lei. "Avem in medie 20 de clienti pe zi. Strainii care vin la noi au inceput sa isi aduca si prietenii, astfel numarul clientilor nostri este in crestere de la zi la zi", a declarat Mihai Zlotea, hair stylist la un salon dedicat barbatilor. Cum la o vizita la salonul de frumusete un client scoate din buzunar cel putin 500.000 de lei, cifra de afaceri lunara a unui astfel de salon ajunge la circa 7.000 de euro pe luna.
COMPETITIE. Concurenta este inca timida pe aceasta piata. In Capitala sunt doar doua astfel de saloane, culmea, situate la distanta de 500 de metri unul fata de celalalt. "In saloanele exclusiv pentru barbati, acestia pot discuta despre ce ii pasioneaza cel mai tare pe ei: femei, fotbal, afaceri, masini etc.", spune Cristina Dudeanu, angajata a unui salon cosmetic. Clientul are acces la bar gratuit. Ei pot servi ceai, apa plata sau minerala, cafea si suc. "Incercam sa ii facem sa se simta cat mai bine. Spatiul micut ne ajuta foarte mult sa cream o atmosfera cat mai placuta", adauga aceasta.
CLIENELA. Principalii clienti ai acestor saloane sunt strainii. "Romanii au inceput sa vina si ei, adica au inceput sa se ingrijeasca. Cei mai multi sunt oameni de afaceri. Numarul persoanelor care ne trece pragul creste de la an la an", a declarat Cristian Dudeanu. Saloanele functioneaza pe baza de programare, insa sunt primiti si cei considerati "urgente". "Acest lucru se datoreaza needucarii barbatilor de a-si face programare la un salon exclusiv pentru barbati", spune Dudeanu.
MENTALITATE
"Este foarte important sa faci primul pas, adica sa treci pragul unui asemenea
salon. Am intalnit baieti care nu intra intr-un asemenea
salon de frica sa nu
se auda. Daca ai manichiura facuta
sau daca esti epilat,
nu inseamna ca ai probleme de personalitate. Si pana la urma de asta profita inclusiv partenera de viata" -
Mihai, student, stripper in timpul liber