Contractele de
parteneriat public-privat incheiate de fostul Guvern pentru
constructia Autostrazii Bucuresti-Brasov vor fi inlocuite de un proiect care va fi finantat de institutiile europene.
|
|
SE CAUTA ALTE FIRME?
|
Tariceanu spune ca in acest moment este greu de precizat daca lucrarea va continua cu aceleasi firme cu care s-au negociat contractele. El a adaugat ca nu poate preciza, deocamdata, daca va fi organizata o noua licitatie pentru acest proiect. "Este greu de spus acum daca vor fi aceleasi firme. Mai intai trebuie finalizata analiza Ministerului Transporturilor", a spus Tariceanu.
|
SCANDAL
|
Negocierile pentru realizarea unei autostrazi in sistem de parteneriat public-privat pe traseul Bucuresti - Brasov au inceput in 2002. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a lansat procedurile de achizitie prin acest sistem, iar in urma prezentarii scrisorilor de intentie au fost selectate trei societati pentru fiecare sector de autostrada: Strabag (Austria) pentru Bucuresti - Ploiesti, Vinci (Franta) pentru sectorul Comarnic - Predeal si consortiul format din firmele Ashtrom si Roichman pentru sectorul Predeal - Brasov. Compania Strabag a anuntat ca va utiliza "toate mijloacele legale" pentru a determina autoritatile romane sa respecte initierea contractului de parteneriat public-privat, incheiat in 2004, pentru constructia tronsonului de autostrada Bucuresti-Ploiesti. Si compania Vinci va lua in considerare aceasta varianta, aratandu-si nemultumirea fata de intreruperea negocierilor. "Suntem pregatiti sa aducem fondurile necesare constructiei fara garantii guvernamentale sau scrisori de confort, iar in calitate de investitor suntem obligati sa respectam durata scurta de constructie, de aproximativ 4 ani", a declarat Joel Petit, responsabil pentru megaproiecte al grupului Vinci in Europa de Est.
|
Citește pe Antena3.ro