x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Bulgaria a tăiat jumătate din prețuri și așteaptă turiști români

0
Autor: Diana Scarlat 07 Iun 2021 - 07:27
Bulgaria a tăiat jumătate din prețuri și așteaptă turiști români
Vezi galeria foto


Vecinii bulgari au început cu dreptul sezonul estival, cu foarte mult ajutor din partea guvernului lor: turiștii sunt primiți fără test COVID sau vaccin, restricțiile sunt aproape inexistente și prețurile au scăzut la jumătate. Toți hotelierii vând la jumătate de preț aceleași pachete turistice ca în 2019, iar personalul e mai numeros decât acum doi ani, pentru că au primit inclusiv ajutor financiar de la guvern, în timp ce hotelierii români încă așteaptă măsurile promise din martie 2020. Astfel, turiștii români au devenit principala categorie de public vizată de vecinii de la sud.

 

Litoralul bulgăresc are mari șanse să atragă turiștii din România, după eliminarea restricțiilor din pandemie. În plus, prețurile sunt foarte mici, comparativ cu cele din România, iar guvernul îi ajută foarte mult pe hotelieri, atât cu bani care să le acopere pierderile, cât și prin deciziile bune pentru încurajarea creșterii gradului de ocupare. „În această vară ne bazăm mai mult pe turiștii din Bulgaria și din România, după ce pandemia a-ndepărtat piețe precum Germania, Cehia sau Polonia. Cei mai mulți turiști străini pe care ne bazăm sunt din România. Chiar dacă am avut pierderi semnificative anul trecut, sperăm ca anul acesta să recuperăm o mare parte, iar pentru a veni în întâmpinarea exigențelor românilor care vin aici pentru all inclusive, am crescut numărul de angajați și calitatea serviciilor, dar am scăzut prețurile cu 50% față de anul 2019. Chiar și așa, probabil că abia în 2023 vom ajunge la nivelul din 2019, când numai la noi au venit 30.000 de turiști în sezonul estival”, a declarat, pentru Jurnalul, Andreana Staneva, director de vânzări al complexului Prestige Deluxe Hotel Aquapark Club din stațiunea Nisipurile de Aur. Românii care aleg un astfel de hotel, chiar și în extrasezon, când vremea nu este la fel de bună ca în iulie și august, pot petrece timpul la piscina acoperită, cu apă încălzită, la SPA, saună, masaj. All inclusive înseamnă, de asemenea, socializare, programe speciale pentru copii și pentru adulți. Atât la Prestige, cât și la alte hoteluri care vând acest tip de concept, normalitatea s-a reinstalat, de la 1 iunie 2021, chiar dacă în continuare mai sunt reguli respectate pentru a preveni răspândirea virusului.

 

Prețuri și servicii pentru toate gusturile

Oferta litoralului bulgăresc este foarte bună pentru toate categoriile de turiști, iar cele mai multe eforturi se fac pentru români, după ce toți cei care fac business pe litoral au înțeles că cel puțin anul acesta românii vor fi segmentul principal de public-țintă. În plus, există foarte multe tipuri de pachete turistice, cu prețuri pentru toate buzunarele și toate gusturile. „În general, românii care cumpără vacanțe în Bulgaria aleg pachetele all inclusive. Noi am făcut mai multe studii, de când vindem Bulgaria, iar dintre turiștii noștri, peste 90% aleg all inclusive. Tot din studiile noastre reiese că principala atracție este stațiunea Nisipurile de Aur, iar peste 90% dintre cei care merg pentru prima oară pe litoralul bulgăresc aleg această destinație, pentru că este și destul de aproape de România, are și cele mai variate oferte. Noi avem cele mai complexe oferte turistice pentru Bulgaria, de mulți ani, avem contracte cu peste 350 de hoteluri, iar cele mai căutate sunt la Nisipurile de Aur, în sezonul estival, următoarele în topul preferințelor românilor fiind Sunny Beach şi Albena”, a explicat, pentru Jurnalul, Lucian Bădîrcea, CEO al agenției organizatoare (touroperator) IRI Travel, care vinde pachetele turistice pentru o rețea de 1.000 de agenții revânzătoare din România. Agenția asigură și transportul pentru cei care nu merg în concediu cu mașina personală, astfel încât este și foarte ușor de ajuns la oricare dintre hotelurile din țara vecină. „Noi avem chartere zilnic, de la 1 iunie, până pe 15 septembrie. Autocarele pleacă din București, din fața Gării de Nord, la ora 7.00, iar în Bulgaria oferim transferul de la stația de autocar către hotel, din mai multe puncte, cu prețul inclus în biletul de 20 de euro în nordul litoralului, respectiv 25 de euro în sud”, mai spune Laurențiu Bădîrcea. Pe toată durata verii sunt mai multe firme de transport care fac în fiecare zi curse din România până pe litoralul bulgăresc, pe rute diferite, astfel încât este la fel de ușor de ajuns în stațiunile din țara vecină ca în cele din România.

 

 

Se poate cânta și dansa la terase și cherhanale

Spre deosebire de țările care mențin în continuare restricții dure și anul acesta, pe litoralul bulgăresc sunt deschise baruri, terase, restaurante și cherhanale, unde se poate cânta și dansa în voie. Există programe de entertainment, iar ofertele sunt și aici făcute mai ales pentru a fi pe placul românilor. „Avem mâncare din toată bucătăria internațională, dar în special pește proaspăt, din Marea Neagră, scoici, rapane, dar și entertainment. Am făcut totul pentru a ne primi oaspeții din România. După cum vedeți, și numele meu e scris în limba română. Iar oferta noastră specială, lansată de mine, este celebra Țuică anti-COVID-19”, spune Dan Petrescu (echivalentul românesc al numelui bulgăresc), managerul terasei cu far de pe malul mării, Old Lighthouse Saint Nicolas, din stațiunea Nisipurile de Aur. Sfântul Nicolae este protectorul pescarilor, fiind specific zonelor litorale din toate țările ortodoxe care au ieșire la Marea Neagră. Astfel, și cei care aleg ofertele all inclusive, dar și cei care cumpără pachetele turistice mai ieftine au unde să mănânce și unde să se distreze, ca înainte de pandemie.

 

 

Prețurile pentru un pachet de trei nopţi la un hotel de patru stele în staţiunea Nisipurile de Aur pornesc de la puțin peste 100 de euro pentru două persoane, în această perioadă a anului. Marea problemă pe care a lăsat-o în urmă pandemia este diminuarea perioadelor de înnoptare, de la o medie de 1-2 săptămâni în 2019, până la 3-4 zile acum, cele mai multe cereri din partea turiștilor români fiind pentru ofertele „last minute”, tocmai din cauza lipsei de predictibilitate. În această perioadă, la noi, la hotel, preţul unui pachet de trei nopţi porneşte de la 150 de euro pentru două persoane. Este valabil pentru toată luna iunie. Va fi 300 de euro în lunile iulie și august, în regim all inclusive. În iunie, două persoană plătesc pentru șapte nopți de cazare în regim all inclusive 350 de euro, iar același pachet va costa 600 de euro în lunile iulie și august. Preţurile vor scădea după 29 august”, a explicat reprezentanta hotelului Prestige Deluxe. Dar există oferte și pentru cei care vor să plătească mai puțin. „În această perioadă, noi avem oferte de la 22 de euro pe noapte, la Nisipurile de Aur”, mai spune reprezentantul agenției IRI Travel. Sunt hoteluri de trei stele, care au condiții de cazare foarte decente, pe malul mării, doar cu mic dejun sau cu demipensiune, unde românii se pot caza plătind jumătate din prețul unei camere la o pensiune de pe litoralul românesc. 

 

Guvernul ne ajută cu ce poate. Ne-au sprijinit inclusiv cu măsurile privind relaxarea condiţiilor pentru turiştii români. Am primit și sprijin financiar și astfel am putut păstra personalul și am mai făcut angajări, deoarece, chiar dacă nu avem la fel de mulţi turişti ca înainte și preţurile au scăzut la jumătate, nu ne-am permis să scădem calitatea serviciilor.

 

Andreana Staneva, Prestige Deluxe Hotel


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Efectele pandemiei de COVID-19. Românii sunt tot mai interesați de asigurările de sănătate, viață și locuințe

Efectele pandemiei de COVID-19. Românii sunt tot mai interesați de asigurările de sănătate, viață și locuințe
Circa 42% dintre români au declarat că le-a crescut interesul pentru asigurările de sănătate datorită pandemiei de COVID-19. Totodată, aceștia și-au îndreptat atenția și către asigurările de viață...

Tehnologiile touchless în spațiile de birouri, o necesitate a prezentului și a viitorului

Tehnologiile touchless în spațiile de birouri, o necesitate a prezentului și a viitorului
Viitorul post pandemie implică un efort susținut de a implementa în continuare cele mai potrivite măsuri care protejează colectivul la locul de muncă. Fie că este vorba de cele sanitare sau operaționale, un...

Ghid complet pentru strategiile de bidding Google Ads

Ghid complet pentru strategiile de bidding Google Ads
Instrumentul Google Ads s-a dovedit a fi, de-a lungul anilor, o soluție remarcabilă și eficientă, care oferă agenților de publicitate oportunitatea de a licita pentru anumite cuvinte cheie relevante în campanii de...

Specialiștii fac analiza tendintelor din domeniul alimentar

Specialiștii fac analiza tendintelor din domeniul alimentar
Noi ce vom mânca în viitor? Este întrebarea care preocupă societatea actuală.  Resursele limitate, poluarea, creșterea populatiei si incidența bolilor metabolice au adus în analiză transformarea sistemului...

Soldul creditului neguvernamental a crescut cu 0,9% în mai 2021

Soldul creditului neguvernamental a crescut cu 0,9% în mai 2021
Soldul creditului neguvernamental acordat de instituţiile de credit a crescut în mai 2021 cu 0,9% în luna mai 2021, comparativ cu luna aprilie 2021, respectiv 0,4% în termeni reali, ajungând la 296,269...

Mugur Isărescu spune că BNR nu vrea să stimuleze excesiv creditarea

Mugur Isărescu spune că BNR nu vrea să stimuleze excesiv creditarea
Banca Naţională a României (BNR) nu vrea să să stimuleze excesiv împrumuturile pentru că acest lucru ar duce la creșterea alarmantă a creditelor neperformante și la pierderea încrederii între clienți...

BNR: Creditul guvernamental a crescut în luna mai 2021 cu 1,7 la sută faţă de luna aprilie 2021

BNR: Creditul guvernamental a crescut în luna mai 2021 cu 1,7 la sută faţă de luna aprilie 2021
Creditul guvernamental a crescut în luna mai 2021 cu 1,7 la sută faţă de luna aprilie 2021, până la 160,879 miliarde lei. În raport cu luna mai 2020, acesta a crescut cu 18,1 la sută (13,9 la sută în termeni re...

Circa 27.000 de persoane s-au înscris în programul Rabla Classic

Circa 27.000 de persoane s-au înscris în programul Rabla Classic
Aproximativ 27.000 de persoane fizice s-au înscris în Programul Rabla Clasic 2021. La Rabla Plus sunt peste 4.550 de solicitanţi, transmite Administraţia Fondului pentru Mediu...

Amenzi de cinci ori mai mari pentru poluatorii industriali 

Amenzi de cinci ori mai mari pentru poluatorii industriali 
Galerie Foto Aflat în pericol să se trezească că o nouă procedură de infringement pe tema calității aerului, Guvernul Cîțu reacționează și pregătește majorarea substanțială a amenzilor care vor fi aplicate...

Valoarea unui Bitcoin scade sub pragul psihologic de 30.000 de dolari pentru prima dată în acest an

Valoarea unui Bitcoin scade sub pragul psihologic de 30.000 de dolari pentru prima dată în acest an
Scăderile înregistrate de Bitcoin au continuat şi marţi, în contextul în care cea mai valoroasă criptomonedă la nivel mondial a atins cel mai slab nivel din ianuarie. Moneda a suferit un declin de 9,25% în...

Angajați fericiți, afacere de succes: cum să crești gradul de satisfacție a echipei de lucru

Angajați fericiți, afacere de succes: cum să crești gradul de satisfacție a echipei de lucru
Oricât de bun ar fi produsul tău și indiferent cât de strălucită ar fi o idee, dacă nu există oameni interesați care să cumpere ceea ce vinzi ori să investească în proiectul tău, afacerea va eșua....

(P) WinMasters Casino - Prezentarea portofoliului și furnizorii care îl “alimentează”

(P) WinMasters Casino - Prezentarea portofoliului și furnizorii care îl “alimentează”
WinMasters este unul dintre cei mai cunoscuți operatori de jocuri de noroc din România. De-a lungul anilor de activitate, compania a acumulat foarte multă experiență, care se resimte în calitatea serviciilor, dar...

ANRE sancționează Electrica pentru incorectitudine în racordarea proconsumatorilor

ANRE sancționează Electrica pentru incorectitudine în racordarea proconsumatorilor
Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) a amendat societatea Distribuţie Energie Electrică România (DEER) cu 155.000 de lei pentru nerespectarea legislației privitoare la racordarea...

România, cel mai ieftin stat din UE la servicii și bunuri de consum

România, cel mai ieftin stat din UE la servicii și bunuri de consum
Cele mai mici prețuri la bunurile de consum și servicii a fost anul trecut în România, cu 55% din media UE, Bulgaria, cu 56%, și Polonia, cu 58%, arată datele Eurostat.  Cele mai mari prețuri...

Ce este phishing-ul și cum poate fi prevenit?

Ce este phishing-ul și cum poate fi prevenit?
Un atac de phishing este un tip de atac de inginerie socială care este folosit pentru a fura datele unui utilizator și are forma unei platforme de încredere. De cele mai multe ori atacatorul va trimite un e-mail, un...
Serviciul de email marketing furnizat de