Ministerul Transporturilor speră să obţină cel puţin un miliard de euro din privatizarea CFR Marfă.
Ministerul Transporturilor speră să obţină cel puţin un miliard de euro din privatizarea CFR Marfă. "Privatizarea CFR Marfă se va face in baza unei strategii care va fi adoptată prin Hotărăre de Guvern, strategie care va fi elaborată de un consultant cu experinţă in astfel de proceduri", a spus Ludovic Orban, ministrul Transporturilor. Acesta a precizat că din discuţiile pe care le-a avut cu oficiali străini, a constatat că există un interes foarte mare pentru companie. Strategia de privatizare a companiei va fi realizată in următoarele trei luni de firma de audit Deloitte şi casa de avocatură Boştină şi Asociaţii, contractul avănd o valoare de 190.000 lei (54.200 de euro). "Noi vom livra ministerului o serie de variante in baza cărora se va alege cea mai bună soluţie pentru privatizarea CFR Marfă", a spus George Mucibabici, preşedintele Deloitte Romănia.
PROCEDURĂ. "După finalizarea strategiei de privatizare va fi elaborată o hotărăre care va fi supusă aprobării Guvernului. Avizarea de către celelalte ministere a hotărării va dura aproximativ o lună, documentul urmănd să stabilească paşii pe care ii vom urma şi graficul procesului de privatizare", a explicat Liviu Bobar (foto), director CFR Marfă. După alegerea strategiei de privatizare vor fi demarate procedurile de licitaţie pentru alegerea consultantului.
ISTORIC. CFR Marfă a fost infiinţată ca societate pe acţiuni in 1998 prin divizarea SNCFR avănd ca obiect principal de activitate transportul feroviar de marfă intern şi extern, precum şi transport cu nave ferryboat.
Compania are opt regionale, opt centre comerciale de vănzări, 23 de centre de producţie şi dispune de 987 de locomotive şi 50.980 vagoane. In 2006 compania a transportat circa 52 milioane tone de marfă din care 30% a reprezentat transportul internaţional.
Veniturile totale ale companiei au fost in 2006 de 530,6 milioane de euro, iar profitul net de 8,2 milioane de euro. CFR Marfă are o cotă de piaţă in Romănia de 14,4%, iar in Europa, pe piaţa transportului feroviar de marfă, compania se află pe locul şapte cu o cotă de piaţă de 5%. CFR Marfă are 19.000 de angajaţi.