Piaţa auto ar putea creşte în acest an cu 5%, însă ar putea exista şi o
stagnare sau o scădere a acesteia, a declarat Brent Valmar,
vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de
Automobile din România (APIA).
Piaţa auto ar putea creşte în acest an cu 5%, însă ar putea exista şi o stagnare sau o scădere a acesteia, a declarat Brent Valmar, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România (APIA).
Acesta a spus că o scădere a vânzărilor va fi înregistrată de producătorul autohton Dacia, precum şi de producţia Ford de la Craiova. "Vânzările Dacia ar putea scădea în acest an cu 15-20%, dacă modificarea taxei de primă înmatriculare va intra în vigoare, iar propunerea APIA de includere în programul "Rabla" a peste 100.000 de autoturisme noi nu va fi aprobată”, a declarat Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia. Scăderea pieţei auto este cauzată în special de noua taxă de primă înmatriculare. "Proiectul de taxă de primă înmatriculare întruneşte şi punctele noastre (n.r. - ale APIA) de vedere, şi anume că taxa auto ar trebui să scadă în funcţie de valoarea maşinii", a declarat Valmar.
El a adăugat că taxa de primă înmatriculare nu a avut nicio influenţă asupra importurilor de maşini second-hand, care au crescut în 2007 cu 5% faţă de 2006, la 123.842 unităţi. Valmar a spus că o soluţie pentru reducerea traficului şi a poluării ar fi introducerea unui sistem diferenţiat de roviniete, în funcţie de categoria de poluare, asemănător celui din Germania. Astfel, ar urma să fie trei culori de roviniete - roşu, galben, verde - în funcţie de care posesorul autovehiculului ar avea acces în oraşele mari.
VÂNZĂRI. Valmar s-a arătat îngrijorat de faptul că nu există o componentă de încurajare a vânzării maşinilor noi şi second hand cât mai noi. Scăderea taxei de primă înmariculare la maşinile foarte vechi va duce la importul "rablelor".
Anul trecut, în Bulgaria au fost importate aproape de trei ori mai multe maşini second hand faţă de România, nivelul acestora atingând 349.000 de unităţi. În Ungaria au fost importate 25.085 de maşini second hand, faţă de 177.000 de autoturisme noi, iar în Polonia numărul maşinilor rulate a atins nivelul de 994.564 unităţi, faţă de doar 293.319 maşini noi, potrivit datelor APIA. Vânzările de autovehicule de pe piaţa românească au crescut anul trecut cu 23,4%, la 366.819 unităţi, faţă de nivelul din 2006 când au fost comercializate 297.162 unităţi.
Acesta a spus că o scădere a vânzărilor va fi înregistrată de producătorul autohton Dacia, precum şi de producţia Ford de la Craiova. "Vânzările Dacia ar putea scădea în acest an cu 15-20%, dacă modificarea taxei de primă înmatriculare va intra în vigoare, iar propunerea APIA de includere în programul "Rabla" a peste 100.000 de autoturisme noi nu va fi aprobată”, a declarat Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia. Scăderea pieţei auto este cauzată în special de noua taxă de primă înmatriculare. "Proiectul de taxă de primă înmatriculare întruneşte şi punctele noastre (n.r. - ale APIA) de vedere, şi anume că taxa auto ar trebui să scadă în funcţie de valoarea maşinii", a declarat Valmar.
El a adăugat că taxa de primă înmatriculare nu a avut nicio influenţă asupra importurilor de maşini second-hand, care au crescut în 2007 cu 5% faţă de 2006, la 123.842 unităţi. Valmar a spus că o soluţie pentru reducerea traficului şi a poluării ar fi introducerea unui sistem diferenţiat de roviniete, în funcţie de categoria de poluare, asemănător celui din Germania. Astfel, ar urma să fie trei culori de roviniete - roşu, galben, verde - în funcţie de care posesorul autovehiculului ar avea acces în oraşele mari.
VÂNZĂRI. Valmar s-a arătat îngrijorat de faptul că nu există o componentă de încurajare a vânzării maşinilor noi şi second hand cât mai noi. Scăderea taxei de primă înmariculare la maşinile foarte vechi va duce la importul "rablelor".
Anul trecut, în Bulgaria au fost importate aproape de trei ori mai multe maşini second hand faţă de România, nivelul acestora atingând 349.000 de unităţi. În Ungaria au fost importate 25.085 de maşini second hand, faţă de 177.000 de autoturisme noi, iar în Polonia numărul maşinilor rulate a atins nivelul de 994.564 unităţi, faţă de doar 293.319 maşini noi, potrivit datelor APIA. Vânzările de autovehicule de pe piaţa românească au crescut anul trecut cu 23,4%, la 366.819 unităţi, faţă de nivelul din 2006 când au fost comercializate 297.162 unităţi.
Citește pe Antena3.ro