Meseria de executor va deveni banoasa, dupa ce ANAF va externaliza executarea silita, intr-o prima faza pentru persoanele fizice, iar ulterior si pentru firme. Executorii vor putea primi o parte din suma recuperata.
|
INTENTIE. Sebastian Bodu, presedintele ANAF, vrea
sa ii determine pe inspectori sa nu mai ia spaga |
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) este intr-un proces amplu de reorganizare, care are in vedere chiar si externalizarea unor activitati pentru care nu exista suficient personal. "De anul viitor, vom externaliza executarea silita la persoanele fizice care practica activitati independente - avocati, notari, consultanti, taximetristi", a declarat Daniel Chitoiu, vicepresedintele ANAF. El a precizat ca, decat sa stea cu 180.000 miliarde de lei neincasate la buget, mai bine distribuie catre firmele specializate aceasta activitate de recuperare. "Vom organiza licitatii, iar societatile castigatoare vor lua comision din suma recuperata", a mai spus vicepresedintele ANAF. Firmele care se vor ocupa de executarea silita vor primi de la ANAF "o lista cu persoanele de la care trebuie recuperati banii, precum si sumele exacte".
INSPECTORII AU DE CASTIGAT. Si functionarii ANAF vor avea de castigat. Acestia vor primi procent din suma recuperata si incasata efectiv la buget. "Nu vom face discriminare. Procentul care va fi dat drept comision firmei recuperatoare il va primi si un inspector ANAF care recupereaza banii publici", a spus Daniel Chitoiu. El a explicat ca masura este venita sa cointereseze functionarii ANAF sa nu mai ia spaga, ci sa castige legal bani frumosi. "Acum, un inspector bun care aduce bani castiga un salariu cuprins intre 7-20 milioane de lei, la care se adauga stimulente ce pot ajunge pana la trei salarii", a spus Sebastian Bodu, presedintele ANAF. Aceasta inseamna maximum 80 milioane de lei. De anul viitor, functionarii ANAF vor avea posibilitatea sa castige 1% pana la 3% din suma recuperata, adica si cateva sute de milioane de lei.
ALTE MODIFICARI. "Vrem sa reorganizam intreaga structura a administratiei fiscale", a precizat Daniel Chitoiu. Marii contribuabili vor fi administrati intr-un singur loc, la Bucuresti, deoarece aduc 70-72% din incasarile bugetare. "Dupa acelasi model, vrem sa infiintam la nivelul judetului o structura care sa administreze firmele de categoria B dintr-un judet", a explicat vicepresedintele ANAF. Aceste firme au o cifra de afaceri cuprinsa intre 50 si 500 milioane de lei si variaza ca numar de la judet la judet, intre 500 si 1.500, in functie de forta
economica a regiunii. In total, marii contribuabili, prin firmele de categoria B, vor aduce bugetului circa 90-92% din venituri.
RECUPERARE
"Vom organiza licitatii, iar societatile castigatoare vor lua comision din suma recuperata. (â¦) Firmele respective vor primi de la ANAF
o lista cu persoanele
de la care trebuie
recuperati banii, precum si sumele exacte" -
Daniel Chitoiu vice peresedintele ANAF
VERIFICARI
|
Presedintele ANAF va avea in subordine un corp de control care se va infiinta foarte curand si care va verifica functionarii institutiei. "Toate sesizarile de mita, de abuzuri in legatura cu functionarii nostri vor fi verificate de acest corp de control", a precizat Bodu. In paralel, Garda Financiara va capata noi atributii, printre care identificarea bunurilor mobile si imobile care pot fi recuperate. In perioada 1 ianuarie-31 martie, ANAF a incasat 16.645,9 miliarde de lei din actiuni de executare silita, ceea ce reprezinta 9,36% din totalul veniturilor .
|