Ford crede că va primi în această lună acceptul Comisiei Europene pentru preluarea Automobile Craiova.
Ford crede că va primi în această lună acceptul Comisiei Europene pentru preluarea Automobile Craiova. Cu toate acestea, John Fleming (foto), directorul diviziei din Europa a constructorului american, a anunţat că există frustrări legate de investigaţia Uniunii Europene, care, dacă va mai continua mult timp, ar putea duce la amânarea planurilor Ford până în 2009.
Compania americană a semnat contractul cu autorităţile române în septembrie 2007. Ford trebuia să preia 72,4% din acţiunile Automobile Craiova pentru 57 de milioane de euro. În acelaşi timp, producătorul s-a angajat să facă investiţii directe de 675 milioane de euro şi să crească numărul de salariaţi cu 30.000, astfel încât la nivelul anului 2010 să existe o producţie minimă de 300.000 de maşini pe an. În luna octombrie 2007, CE a deschis o investigaţie în privinţa unui posibil ajutor de stat acordat producătorului american în procesul de privatizare. Mai concret, se suspectează că impunerea condiţiilor de producţie minimă şi de investiţii ar fi dus la subevaluarea companiei la momentul semnării contractului de privatizare.
AŞTEPTĂRI. Teodor Atanasiu, preşedintele Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului, a declarat şi el recent că se aşteaptă ca răspunsul CE să sosească într-o lună. Potrivit lui, CE ar putea impune anumite condiţii la contractul de privatizare, dar nu de natură să ducă la rezilierea acestuia.
După finalizarea tranzacţiei, Ford trebuie să propună acţionarilor fuziunea firmelor Automobile Craiova, Daewoo Automobile România şi Mecatim Timişoara. Acestea vor fi divizate în alte două societăţi – una în care vor intra doar activele necesare pentru producţia auto şi care va fi preluată de Ford, iar cealaltă va deţine în componenţă terenurile şi celelalte active.