x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Furt de date în numele BRD

Furt de date în numele BRD

10 Mai 2008   •   00:00
Furt de date în numele BRD

Atacurile informatice asupra băncilor s-au înmulţit. La cîteva zile după ce Bancpost a restricţionat folosirea la bancomate a 600.000 de carduri de salarii, după ce mai multor clienţi li s-au furat bani din conturi, mai mulţi clienţi BRD au fost supuşi unei tentative de
furt de date.

Atacurile informatice asupra băncilor s-au înmulţit. La cîteva zile după ce Bancpost a restricţionat folosirea la bancomate a 600.000 de carduri de salarii, după ce mai multor clienţi li s-au furat bani din conturi, mai mulţi clienţi BRD au fost supuşi unei tentative de
furt de date.

 

 

Un atac de tip phishing a fost derulat ieri împotriva clienţilor BRD Groupe Societe Generale. Sistemul de monitorizare al băncii a detectat şi raportat imediat tentativa de phishing, site-ul fiind închis. Tentativa de phishing nu s-a soldat cu pagube.

Mai mulţi clienţi ai BRD au primit pe adresele lor de email îndemnuri pentru a accesa un site clonat, sub pretextul realizării unui sondaj de opinie. Între timp, linkul http://www.brd.ro/Sondaj-Online/OpiniePersonala/index.cfm?cmd=_login-run a fost dezactivat. Atacul s-a derulat de pe un server din Amsterdam, Olanda, iar la accesarea acestei pagini se cereau date personale ale vizitatorilor, adresa de returnare a mesajului fiind sondaj@brd.ro.

 

 

Mesajul intitulat “Felicitări! Aţi fost ales pentru a lua parte la primul nostru sondaj online” încerca, sub forma unui chestionar, să îi convingă pe clienţi să furnizeze informaţii precum numărul cardului şi codul PIN. Informaţiile erau solicitate sub motivul plăţii unei sume de bani drept recompensă pentru completarea aşa-zisului sondaj. “BRD îşi informează clienţii că nu desfăşoară nici un sondaj şi le reaminteşte că nu solicită, în nici o împrejurare, informaţii confidenţiale prin e-mail (user/parolă, număr de card, data expirării acestuia, codul PIN). Aceste solicitări reprezintă tentative de furt de date personale/bancare şi nu trebuie să li se dea curs în nici o situaţie”, se arată într-un comunicat al băncii.

 

 

ATAC ASUPRA BĂNCILOR. La data de 29 aprilie clienţii Bancpost au fost ţinta unui atac phishing prin care li se solicita să dezvăluie codul PIN, seria cardului, precum şi data de expirare a acestuia. Atacul asupra Bancpost a avut loc exact înainte de dispariţia sumelor de bani de pe carduri. Poliţia a deschis o investigaţie în cazul fraudelor de la Bancpost, după ce mai mulţi clienţi ai băncii au reclamat că le-au dispărut bani din conturile cardurilor de salarii, a declarat şeful Serviciului Criminalitate Informatică, subcomisarul Virgil Spiridon. “Avem, pînă în prezent, cîteva zeci de plîngeri, din mai multe judeţe, depuse de persoanele păgubite încă de săptămîna trecută. La începutul săptămînii, după discuţii cu reprezentanţii Bancpost, a fost deschisă o investigaţie în acest caz”, a precizat subcomisarul Virgil Spiridon.

Bancpost a anunţat în 2 mai că a blocat unele carduri de salarii de tip Millenium, după ce a observat o creştere a numărului de tranzacţii suspecte realizate în perioada sărbătorilor de Paşte.

 

 

Despăgubiri. Miercuri banca a precizat că va restitui integral sumele sustrase fraudulos clienţilor băncii, iar cardurile vor putea fi utilizate după încheierea anchetei în derulare, care poate dura pînă la 30 de zile. “Posesorii cardurilor la care s-a constatat frauda îşi vor recupera integral sumele sustrase şi vor putea utiliza cardul în cel mai scurt timp, după încheierea anchetei în derulare. În astfel de situaţii, procedura legală poate dura pînă la 30 de zile”, se arată într-un comunicat emis de  Bancpost.

 

Posesorii cardurilor restricţionate pot face tranzacţii la comercianţi, îşi pot verifica soldul la ATM şi pot face retrageri de numerar de la orice unitate Bancpost, singura operaţiune la care nu au temporar acces fiind retragerea de numerar de la bancomat. “Am început procesul de re-emitere a cardurilor restricţionate încă de săptămîna trecută, iar o parte dintre clienţi au intrat deja în posesia lor. Costurile pentru re-emiterea cardurilor vor fi suportate integral de bancă”, a declarat preşedintele Consiliului de Administraţie al instituţiei de credit, Mihai Bogza.

daniel.ionascu@jurnalul.ro

×
Subiecte în articol: economic bancpost