Potrivit datelor Agenţiei Feroviare Europene, am fost devansaţi de Germania, cu 298 de accidente, Polonia, cu 214, Ungaria, cu 142, şi Franţa, cu 123. Asta după ce, în 2018, înregistrasem 123 de accidente feroviare, fiind întrecuţi doar de Ungaria, cu 162 de accidente. Dacă este însă să ne raportăm la lungime căii ferate şi la numărul de trenuri aflate în circulaţie, lucrurile continuă să nu arate prea bine.
Potrivit indicatorilor de siguranţă feroviară, un număr semnificativ de accidente, 37, s-au produs în România la trecerile la nivel cu cale ferată, numărul lor fiind în uşoară creştere faţă de 2018, când s-au raportat 34 de accidente. Dacă din acest punct de vedere eram pe primul loc în 2018, anul trecut am fost umăr la umăr cu Ungaria şi am fost întrecuţi de Polonia - 68 de accidente, Germania - 55, Cehia - 47 şi Franţa - 38.
Mai puţine victime
Dacă în 2018 cu un număr de 97 de persoane accidentate eram întrecuţi doar de Ungaria, cu 109 accidentaţi, în 2019 am reuşit să ne îmbunătăţim şi acest indicator de siguranţă feroviară. Am avut doar 74 de persoane accidentate. Peste numărul raportat de România s-au situat Germania, cu 172 de persoane, Polonia, cu 123, şi Ungaria, cu 75.
54 de investigaţii privind accidentele pe cale ferată a deschis în 2019 Agenţia de Investigare Feroviară Română.
Rețeaua de căi ferate din România are o lungime nedesfăşurată de 10.628 km, fiind a opta rețea feroviară ca mărime din Uniunea Europeană, în timp ce Germania are cea mai mare reţea, ea totalizând 38.990 km