x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Info

11 Iul 2008   •   00:00

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România va moderniza 18 kilometri din DN 67 Rîmnicu Vîlcea-Tîrgu Jiu, valoarea estimativă a contractului fiind de 39,56 milioane de lei.



Drumuri - Rîmnicu Vîlcea-Tîrgu Jiu se modernizează

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România va moderniza 18 kilometri din DN 67 Rîmnicu Vîlcea-Tîrgu Jiu, valoarea estimativă a contractului fiind de 39,56 milioane de lei. Lucrările se vor desfăşura între km 63+262 şi km 81+620, pe o perioadă de 18 luni de la data atribuirii contractului. Finanţarea va fi asigurată prin fonduri atrase de la Banca Europeană de Investiţii şi de la bugetul de stat. Investitorii interesaţi trebuie să depună o garanţie de 222.000 lei şi o listă a principalelor lucrări similare din ultimii cinci ani. De asemenea, aceştia trebuie să fi avut în ultimii trei ani o valoare minimă a cifrei medii de afaceri de 44,3 milioane de lei. Ofertele vor fi deschise la sediul Direcţiei de Drumuri şi Poduri Craiova la data de 25 august.
    

LICITAŢIE - Centura Sibiu supervizată de portughezi

Consorţiul româno-portughez Search Corporation/Consugal-Consultores de Engenharia e Gestao va superviza finalizarea lucrărilor la primul tronson şi construcţia tronsonului al doilea al centurii Sibiului, contract de 3,64 milioane euro. Totodată, asocierea va superviza, în baza aceluiaşi contract, modernizarea drumului judeţean 106B. "Proiectul constă în supervizarea construcţiei variantei de ocolire a municipiului Sibiu la standard de autostradă, secţiunea 1 şi sectiunea 2. Varianta de ocolire va fi construită la standarde internaţionale şi va fi proiectată în aşa fel încît să permită o extindere viitoare la fiecare capăt pentru a fi integrată în cele din urmă în cadrul ramurii de nord complet dezvoltate a Axei prioritare 7 TEN-T în România", potrivit Comapaniei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Finanţarea este asigurată în proporţie de 75% din fonduri comunitare, iar 25% din valoare reprezintă contribuţia guvernului. Contractul, atribuit prin licitaţie deschisă, se va desfăşura pe o perioadă de 50 de luni. Centura Sibiului va avea în total 23,5 kilometri.

ISTORIC. Firma italiană Todini a început în 2003 lucrările la primii 14,5 kilometri, care urmau să fie finalizate în 2006. Din septembrie 2006, însă, nu se mai lucrează, fiind finalizate lucrări reprezentînd 40% din primul tronson, de 14,5 kilometri. Todini a cerut prelungirea contractului pentru finalizarea lucrării cu cinci ani şi suplimentarea sumei iniţiale cu 40 de milioane de euro, pretenţii respinse de Ministerul Transporturilor, care a reziliat contractul cu firma din Italia. Astfel, CNADNR a organizat o altă licitaţie pentru prima secţiune a centurii, cîştigată, în luna mai, de consorţiul germano-român Max Bogl Bauunternehmung & Co. KG/ Wilhelm Geiger & Co.KG/ Comtram Sibiu. Lucrările, în valoare de 58 de milioane de euro, sînt programate să se finalizeze în termen de 18 luni. Pentru cea de-a doua secţiune, constructorul nu a fost selectat, contractul urmînd să se încheie în februarie 2009.

×
Subiecte în articol: economic