x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Motoarele pe benzină pierd tot mai mult teren în faţa electricelor şi hibridelor

0
17 Apr 2021 - 11:00
Motoarele pe benzină pierd tot mai mult teren în faţa electricelor şi hibridelor


Doar una din patru maşini noi înmatriculate pe piaţa locală mai este pe motorină, faţă de una din trei în 2018, potrivit datelor potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) şi calculelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.

Doar una din patru maşini noi înmatriculate pe piaţa locală mai este pe motorină, faţă de una din trei în 2018, potrivit datelor potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) şi calculelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Mai mult, dacă ponderea dieselurilor rămâne relativ constantă, motoarele pe benzină au coborât de la 70% din piaţă în 2019, la aproape 60% în primul trimestru al acestui an, arată Ziarul Financiar.

Astfel, dacă achiziţiile realizate de unele companii continuă să se îndrepte către motorizări diesel, în condiţiile în care acestea de obicei parcurg mai mulţi kilometri iar ponderea rămâne constantă, ponderea motoarelor pe benzină scade.

La nivelul primului trimestru al acestui an hibridele au reprezentat 8,4% din piaţă - luând în calcul doar maşinile full-hybrid, nu şi pe cele „mild“, în timp ce maşinile electrice (unde sunt incluse şi hibridele plug-in, adică acele maşini care pot fi încărcate cu energie electrică şi de la priză, nu doar în mers) au ajuns la peste 8% din piaţă. Pe de altă parte, în martie au revenit pe creştere maşinile pe benzină, în urcare cu 20%, în timp ce dieselurile au continuat să scadă cu 5%.

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu aproape 20% în martie faţă de perioada similară a anului trecut, la 7.861 de unităţi

Creşterea însă vine în contextul în care luna martie din 2020 era prima afectată de lockdown din cauza pandemiei, iar din aceasta doar primele două săptămâni au fost de piaţă normală, în timp ce a doua parte a lunii a adus un blocaj în activitatea comercială.

Spre comparaţie cu martie 2019, când piaţa nu era influenţată de pandemie s-au înmatriculat 9.813 unităţi, declinul faţă de atunci fiind de 20%.

Pe primul loc în topul înmatriculărilor rămâne Dacia, dar cu o scădere a înregistrărilor de aproape 50% faţă de martie 2020, la 3.830 de unităţi. Potrivit analiştilor din piaţă, declinul unor mărci vine şi în contextul în care în decembrie s-au înmatriculat şi maşinile vândute atunci pe fondul schimbării normei de poluare. Astfel maşini care puteau fi înregistrate şi în ianuarie, februarie sau chiar martie, s-au înmatriculat din decembrie.

Pe locul secund în martie se află Ford, cu o creştere de 32%, la aproape 2.000 de unităţi în timp ce Toyota se află pe locul al treilea cu un avans de 27% la 1.900 de unităţi.

Piaţa locală a înregistrat în primul trimestru a treia cea mai mare scădere la nivel european, de aproape 26%, la 20.800 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Scăderi mai mari au fost înregistrate doar de Portugalia, de -31% şi Lituania, de -29%. Pe de altă parte, creşterea din martie a României este una mică, de 18%, faţă de media UE de 87%.

Pe de altă parte, martie 2020 a fost prima lună de lockdown în Europa de Vest, unde ţări precum Franţa sau Italia au instituit restricţii majore. În martie 2020 în România activitatea economică a fost influenţată negativ în a doua jumătate a lunii, dar chiar şi atunci showroomurile nu au fost închise cum s-a întâmplat în Vest. Dacia a înregistrat la nivel european o creştere de 7% în T1 faţă de perioada similară a anului trecut, la 89.000 de autoturisme înmatriculate, iar cota de piaţă s-a apreciat la 2,9% faţă de 2,7% în 2020. Faţă de T1/2020 Dacia are acum pe piaţă noile Sandero, Sandero Stepway şi Logan.

(sursa: Mediafax)

Citeşte mai multe despre:   masini electrice,   masini hibrid

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

România, pe locul 2 în UE la ovine și caprine

România, pe locul 2 în UE la ovine și caprine
La efectivele de ovine şi caprine România se situează pe locul doi în rândul statelor membre UE după Spania. În ceea ce priveşte densitatea la 100 ha teren, ţara noastră s-a aflat pe locul doi din cele...

De ce să apelezi la o firmă pentru repatriere decedaţi

De ce să apelezi la o firmă pentru repatriere decedaţi
Într-o societate modernă în care din ce în ce mai mulţi romani pleacă la muncă în străinătate sau pentru a-şi petrece vacanţele şi concediile departe de casă, nu este un lucru neobişnuit ca o parte dintre...

Echipamentele HoReCa – succesul unei afaceri prospere

Echipamentele HoReCa – succesul unei afaceri prospere
Echipamente HoReCa – de ce ai nevoie de ele cum te ajută să îți îmbunătățești afacerea. Este cunoscut faptul că în orice domeniu ai activa, atât timp cât lucrezi cu persoane calificate, vei avea și...

Peste 50.000 de români s-au înscris deja în programul „Rabla pentru electrocasnice”

Peste 50.000 de români s-au înscris deja în programul „Rabla pentru electrocasnice”
Peste 50.000 de români s-au înscris, până la ora 15.00, în aplicația „Rabla pentru electrocasnice”, programul naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai...

Deficitul de cont curent al balanței de plăți a crescut cu 156% în primul trimestru din 2021

Deficitul de cont curent al balanței de plăți a crescut cu 156% în primul trimestru din 2021
Contul curent al balanţei de plăţi a înregistrat un deficit de 2,549 miliarde euro în primul trimestru din 2021, comparativ cu 990 milioane euro în aceeași perioadă din anul trecut, anunță Banca Națională a...

BNR prognozează o inflație mai mare decât estimase anterior

BNR prognozează o inflație mai mare decât estimase anterior
BNR prognozează o nflație mai mare față de cea estmată anteror, ajungând la 4,1% în decembrie 2021, cu 0,7% mai mare decât anticpase în luna martie.  „Rata anuală a inflaţiei se va înscrie pe o...

Volumul lucrăriilor în construcții a crescut cu 1,2% de la începutul anului

Volumul lucrăriilor în construcții a crescut cu 1,2% de la începutul anului
Volumul lucrărilor de construcţii a crescut ca serie brută cu 1,2%, iar ca serie ajustată a scăzut cu 1,2%, în primul trimestru din 2021, comparativ cu aceeași perioadă de anul trecut, arată datele...

Afacerile din comerțul cu autovehicule și motociclete au crescut cu 17,4% în primul trimestru din 2021

Afacerile din comerțul cu autovehicule și motociclete au crescut cu 17,4% în primul trimestru din 2021
Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata şi cu amănuntul, întreţinerea şi repararea autovehiculelor şi a motocicletelor a crescut cu 17,4%, ca serie brută, în primul trimestru al anului, față de perioada...

Un nou producător autohton de vinuri se listează pe bursă

Un nou producător autohton de vinuri se listează pe bursă
Producătorul de vinuri organice Vifrana este tranzacționat, de astăzi, pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare (SMT) al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), sub simbolul BIOW. Compania a fost...

45% dintre români vor să-și schimbe locul de muncă după pandemie

45% dintre români vor să-și schimbe locul de muncă după pandemie
Aproximativ 45% dintre români vor să îşi schimbe locul de muncă după pandemie. Cele mai mari șanse pentru găsirea unui post disponibil au programatorii, specialiştii şi muncitorii calificaţi, arată un...

CE Oltenia a plătit o sumă exorbitantă pentru certificatele de emisii de carbon

CE Oltenia a plătit o sumă exorbitantă pentru certificatele de emisii de carbon
Complexul Energetic Oltenia (CE Oltenia) a plătit un miliard de euro pentru certificatele de emisii de carbon, potrivit Lăcrămioarei Diaconu-Pinţea, membru în directoratul companiei. "Avem nevoie de ajutor...

Profitul net individual al BVB a scăzut cu 42% în primul trimestru din 2021

Profitul net individual al BVB a scăzut cu 42% în primul trimestru din 2021
Bursa de Valori Bucureşti (BVB) a înregistrat un profit net individual de 2,16 milioane de lei în primul trimestru dn acest an, cu 42% mai mic față de perioada similară din 2020, când s-a...

Românii folosesc mai mult smartphonurile în perioada pandemiei

Românii folosesc mai mult smartphonurile în perioada pandemiei
Circa 68,3% dintre români folosesc mai mult smartphonurile față de perioada dinainte de pandemia de COVID-19 și spun că aplicațiile le-au influențat obiceiurile de consum, arată datele Barometrului...

Scumpiri în lanț. Produsele la care prețurile vor fi mai mari

Scumpiri în lanț. Produsele la care prețurile vor fi mai mari
Produsele care s-au scumpit cel mai mult, în luna aprilie 2021, sunt energia electrică, uleiul comestibil şi serviciile de igienă şi cosmetică, raportat la aceeași perioadă din 2020. S-au ieftinit însă bil...

Cifra de afaceri din industrie a crescut în martie cu 16,7% față de luna precedentă

Cifra de afaceri din industrie a crescut în martie cu 16,7% față de luna precedentă
În luna martie 2021, cifra de afaceri din industrie pe total (piaţa internă şi piaţa externă), în termeni nominali, a crescut atât față de luna precedentă cu 16,7%, cât și faţă de luna corespunzătoare...
Serviciul de email marketing furnizat de