x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Reguli pentru avariile de reţea

Reguli pentru avariile de reţea

21 Aug 2007   •   00:00
Reguli pentru avariile de reţea
Sursa foto: CHRISTIAN SILVA/

Romănii ale căror obiecte electronice şi electrocasnice se defectează din pricina erorilor furnizorilor de electricitate vor fi despăgubiţi după aceleaşi reguli, indiferent dacă au contract cu Electrica, Enel, E.ON sau CEZ. Insă timpul de remediere a acestor probleme creşte.

ENERGIE - Despăgubiri pentru electrocasnicele arse

Romănii ale căror obiecte electronice şi electrocasnice se defectează din pricina erorilor furnizorilor de electricitate vor fi despăgubiţi după aceleaşi reguli, indiferent dacă au contract cu Electrica, Enel, E.ON sau CEZ. Insă timpul de remediere a acestor probleme creşte.

Vi s-a stricat televizorul din cauza unei pene de curent? Sau frigiderul din pricina unui şoc electric? Autoritatea Naţională de Reglementare in domeniul Energiei vine cu o procedură nouă după care furnizorul de energie vă va despăgubi. In prezent, fiecare furnizor rezolvă astfel de probleme după regulile din contract. Conform "Procedurii privind despăgubirea consumatorilor casnici pentru deteriorarea unor receptoare electrice din culpa operatorului de reţea", va trebui, ca şi in prezent, să sesizaţi, in scris, furnizorul de electricitate vinovat de distrugerea bunului. In maximum 5 zile lucrătoare de la data incidentului.

DURATĂ. Potrivit capitolului 2, punctul 25, din procedură, vor fi analizate "toate evenimentele reclamate de cel puţin trei consumatori", chiar dacă acestea nu sunt confirmate in evidenţele operatorului de reţea. Furnizorul trebuie să dea un răspuns in alte 5 zile. In cazul in care solicitarea se dovedeşte intemeiată, şi evidenţele operative confirmă incidentul in reţea, va fi alcătuită o comisie de constatare, care se va deplasa pe teren pentru verificări. Analiza va mai dura şi ea maximum 3 zile. Dacă analiza arată că respectivul aparat s-a defectat din vina consumatorului, adio despăgubire. Dar dacă e vina furnizorului sau a operatorului reţelei de distribuţie, veţi fi anunţat in maximum 15 zile şi invitat in maxim 30 de zile la discuţii in vederea stabilirii modalităţii de remediere. Aparatele stricate vor fi reparate de furnizor sau, dacă sunt in garanţie, le puteţi duce la service-ul firmei respective, unde vor fi reparate in maximum 60 de zile de la prezenţa şocului electric. Cu facturile va trebui să vă duceţi la furnizor care este obligat să le deconteze, dar in maximum 30 de zile.

Astfel, deşi defecţiunea s-a produs din vina furnizorului, consumatorul trebuie să aştepte 2-3 luni pentru a-şi vedea din nou obiectele electrocasnice funcţionănd. "Asupra termenelor, acestea puteau fi mai mici. Dar, oricum, fiecare dintre lucrurile astea trebuie verificate, altfel pot să apară fraude. Şi procedura noastră internă tot cam aşa este", a declarat Tudor Şerban, directorul tehnic al Electrica.

Reclamaţii

Se pot obţine despăgubiri şi dacă perioada de intrerupere a alimentării cu energie este mai mare decăt cea din contract. Perioadele de intrerupere neprogramată pot varia intre 4 ore in zonele urbane şi 24 de ore in zonele rurale. Electrica a fost reclamată de consumatori că facturează consumul la cursul de 3,53 de lei pentru un euro, căt era in octombrie 2006. Consumul casnic estimat pentru 2007 este de 15 TWh. Diferenţa este de 0,35 lei, pe care toţi o plătim pentru fiecare kilovatt. Inmulţit cu cei 15 TWh, avem 5,25 miliarde de lei pe care furnizorii de curent ii incasează in acest an in plus de la populaţie, adică 1,650 miliarde de euro.

×
Subiecte în articol: economic