x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

România se ia la întrecere cu melcii

0
Autor: Adrian Stoica 09 Ian 2020 - 11:50
România se ia la întrecere cu melcii Marin Raica/Intact Images Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, tine un discurs in timpul conferintei de presa privind greva de avertisment a feroviarilor, la sediul Ministerului, in Bucuresti, marti, 4 martie 2008. INTACT IMAGES/Jurnalul National/Marin Raica
Vezi galeria foto


Viteza cu care se construiesc în România autostrăzile este demnă de cartea recordurile. În 1990 porneam cu o moştenire de 116 km, iar la sfârşitul lui 2019, după 30 de ani, am reuşit performanţa să avem doar 850 km, ceea ce înseamnă o medie de aproape 24 km de infrastructură de mare viteză construită pe an. Statistic, viteza cu care construim este doar de aproape trei ori mai mare decât viteza de deplasare a melcului. Cercetătorii britanici stabileau în 2013 că un melc parcurge 25 de metri în 24 de ore, ceea ce înseamnă că într-un an normal, care are 8.760 de ore, ar parcurge 9 km. Dacă este însă să adunăm cifrele politicienilor, care nu se sfiesc niciodată să promită marea cu sarea, România ar fi trebuit să aibă deja câteva mii de kilometri.

 

Pentru 2019, guvernul anunţa că vor fi puşi în exploatare 180 km de şosele de mare viteză, dar în final a trebuit să ne mulţumim doar cu 43 km. Acum, noul guvern PNL ne spune, prin vocea ministrului Transporturilor, că în 2020 vom avea 120 km, dar cifra este deja combătută de asociaţia Pro Infrastructura care avanseză o cifră mult mai realistă: 23 km.

 

Ce arată datele CNAIR

 

Conform datelor publicate pe site-ul CNAIR, în acest an ar trebui finalizaţi 80 km de autostradă. Astfel în luna mai are termen de finalizare lotul 1 (17 km), din tronsonul  Sebeş -Turda de pe autostrada A 10 iar în luna iulie lotul 2 (24,25 km). În toamnă are termen de finalizare loul Biharia - Borş de pe A 3 (5,35 km), iar pentru luna decembrie sunt prevăzute finalizarea a încă două loturi de pe A3, Iernut - Cheţani (17,9 km) şi Cheţani - Câmpia Turzii (15,7 km).

 

Un ocean de promisiuni

 

An de an ni se promit zeci de kilomtri de autostrăzi, dar, ghinion. La final de an niciodată însă kilometri nu ies la socoteală, dar cu cât eşecurile sunt mai răsunătoare, cu atât politicienii se îngrămădesc să promită mai mult. Unele dintre cea mai hazardate promisiuni îi aparţin chiar actualului premier, Ludovic Orban, care ne ameninţa în 1999, pe vremea când era ministrul Transporturilor, că până în 2015 vom avea 1.737 km de autostradă, iar în 2008 anunţa 1.400 km.  Toţi miniştrii Transporturilor s-au întrecut însă în promisiunii pe care timpul nu le-a validat.

 

FRF promitea în 2014 reprezentanţilor UEFA că România va avea 2.300 de kilometri de autostradă pana in 2020, an în care îşi propune sa organizeze unele meciuri ale Campionatului European de Fotbal, iar Dan Sova, Ministrul Transporturilor, apreciaza drept corecta afirmatia.

 

Ludovic Orban (anul 2008) - "Programul de guvernare prevede 1.400 de kilometri de autostrada şi 700 de kilometri de drumuri expres, dezvoltarea centurilor de ocolire, mai exact construirea a peste 750 de km de centuri ocolitoare ale oraselor şi municipiilor. Aproape toate oraşele cu peste 30.000 de locuitori, aflate pe DN importante, vor avea centuri ocolitoare".

 

Anca Boagiu (anul 2011) - “Anul 2013 va fi anul de finalizare al lucrărilor contractate în 2011, urmând să fie finalizaţi 550 km de autostradă”.

 

Relu Fenechiu (anul 2013) - “Cred că am găsit o soluţie fezabilă: construirea unei reţele de 4.000 de km de autostradă până în 2027, printr-un parteneriat public-privat la care Guvernul asigură plăţile de disponibilitate“.

 

Dan Şova (anul 2014) -  “Până în 2020 România va avea 2020 km de autostradă, iar până la finele lui 2014 vor fi în lucru nu mai puţin de 615 km”.

 

Ioan Rus (anul 2015) - “În acest moment avem spre 700 kilometri de autostradă în operare. Cu certitudine vor fi încă 250 de kilometri de autostradă în 2016”.

 

Iulian Matache (anul 2015) - „Până la sfârşitul anului 2020, ar urma să se finalizeze mai multe proiecte de autostradă, printre care Piteşti-Sibiu (117 km), Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni (135 km), Comarnic-Braşov (58 km), Sibiu-Braşov (120 km), Suplacu de Barcău - Borş, cu ramură spre Oradea (74 km), Nădăşelu - Suplacu de Barcău (93 km) şi Piteşti -Craiova (124 km). Lungimea proiectelor finalizate până în 2020 va fi de 946 kilometri”.

 

Sorin Buşe (anul 2015) - „România va avea mai mult de 1.000 de kilometri de autostradă în 2018, iar numărul de kilometri de autostradă deschişi circulaţiei în 2017 va fi de cel mult 150. În 2017 vom deschide circulaţiei 150 de kilometri, din care 117 kilometri sunt în stadiu avansat”.

 

Răzvan Cuc (anul 2019): “Vor fi 100 de km de autostradă dați în trafic”.

 

Ce spune Master Planul de Transporturi

 

În anul 2016, Guvernul Cioloş adopta Master Planul de Transporturi, document care stabilea priorităţile României în acest domeniu pentru următorii ani.  Pentru cele mai multe dintre proiectele înscrise, termenele de finalizare au fost demult depăşite, în condiţiile în care multe nici măcar nu au început. De exemplu, autostrada Tg. Neamț - Iași - Ungheni, cu o lungime de 135 de kilometri, trebuie finalizată în 2020. Peste doi ani ar urma să circulăm pe autostrăzile Comarnic - Brașov, a cărei construcţie nici nu a început ,  sau pe Sibiu - Pitești, unde de abia acum se face organizarea de şantier pe o bucată de autostradă.

 

Autostrazi inaugurate 2019

A1, tronson Iernut şi Cheţani: 22,14 km

A1, tronson Ilia - Coşeviţa: 21,14 km

Total: 43,28 km

 

Autostrăzi inaugurate în ultimii ani

 

1972: 98 km

1987: 18 km

2004: 97 km

2007: 50 km

2009: 42 km

2010: 10 km

2011: 50 km

2012: 164 km

2013: 116 km

2014: 22 km

2015: 12 km, închişi 22

2016: 0 km, redeschişi 22

 

 

Citeşte mai multe despre:   autostrazi

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Iancu Guda, despre scumpirea EURO: Cursul se va duce spre 5,5 lei/eur, inflația va depăși 10%

Iancu Guda, despre scumpirea EURO: Cursul se va duce spre 5,5 lei/eur, inflația va depăși 10%
Analistul Iancu Guda consideră că menținerea majorării pensiilor cu 40% va provoca deprecierea monedei naționale, iar dobânzile la care statul român se împrumuta vor crește.   „Consecintele...

București, Ilfov și Timiș, motoare economiei în 2019

București, Ilfov și Timiș, motoare economiei în 2019
București, Ilfov și Timiș se află în topul celor mai puternice județe din România în funcție de cifra de afaceri din 2019 a companiilor înregistrate. În clasamentul județelor cu cele mai slabe rezultate de...

Florin Cîțu: Nu umblăm la veniturile cetățenilor, nu creștem taxe, nu băgăm taxe/ În acest moment ai nevoie să injectezi lichiditate în economie

Florin Cîțu: Nu umblăm la veniturile cetățenilor, nu creștem taxe, nu băgăm taxe/ În acest moment ai nevoie să injectezi lichiditate în economie
Guvernul nu va crește taxele, nu va modifica taxa unică și nu va reduce veniturile populației, în perioada actuală de criză economică, a afirmat, miercuri, ministrul Finanțelor Publice, Florin Cîțu, într-o co...

Leul pierde teren în fața euro și a dolarului! Ce valoare au atins principalele valute astăzi

Leul pierde teren în fața euro și a dolarului! Ce valoare au atins principalele valute astăzi
Moneda națională incepe ziua de miercuri, 23 septembrie 2020, in usoara pierdere fata de euro si de dolar. BNR a cotat marti euro la 4.8590, iar dolarul la 4.1404.Datele venite de la Banca Naţională indică...

Președintele ASF: BVB trebuie să devină un hub regional strategic pentru celelalte piețe financiare din spațiul sud-est european

Președintele ASF: BVB trebuie să devină un hub regional strategic pentru celelalte piețe financiare din spațiul sud-est european
Nicu Marcu, președintele ASF,  consideră că BVB are „nevoie de o lichiditate mai mare, iar aceasta se poate obține prin oferirea de active de calitate” și astfel piața de capital românească să devină...

Creșterea pensiilor cu 40% va afecta grav echilibrul bugetar al României

Creșterea pensiilor cu 40% va afecta grav echilibrul bugetar al României
“Creșterea pensiilor cu 40% este nesustenabilă în contextul pandemic dat, iar iresponsabilitatea parlamentarilor care au votat această majorare va conduce pe viitor la o povară bugetară greu de acoperit”, este...

Guvernul are bani de pensii, dar nu știe unde să-i caute

Guvernul are bani de pensii, dar nu știe unde să-i caute
Galerie Foto Parlamentul a decis ieri creșterea punctului de pensie cu 40%, adoptând în plen proiectul de rectificare bugetară, cu amendamentul introdus de PSD în acest sens. Pe lângă aceasta, urmează dublarea alocațiilor...

Marcu (ASF): Bursele din regiune, sursă integrată de finanțare

Marcu (ASF): Bursele din regiune, sursă integrată de finanțare
„Contează foarte mult valorile individuale și sunt remarcabile doar dacă sunt puse în valoare într-o construcție integrată, compatibilă cu cele mai bune practici internaționale”, a declarat Nicu Marcu,...

Prețul gazelor naturale pentru iarna 2020 / 2021 va fi similar cu cel din iarna precedentă pentru majoritatea consumatorilor casnici. Acoperirea consumului de gaze va putea fi asigurat din producția internă

Prețul gazelor naturale pentru iarna 2020 / 2021 va fi similar cu cel din iarna precedentă pentru majoritatea consumatorilor casnici. Acoperirea consumului de gaze va putea fi asigurat din producția internă
Piața de gaze naturale trece printr-o transformare puternică, care va continua și în perioada următoare. Vom asista la creșteri ale prețului gazului marfă față de prețurile actuale, fără ca această...

Două miliarde de euro pentru economia României, în următoarele șase luni

Două miliarde de euro pentru economia României, în următoarele șase luni
Mai multe domenii din economie urmează să beneficieze de circa două miliarde de euro, în următoarele șase luni. Banii provin din fonduri europene, după cum a precizat ministrul de resort, Marcel...

Începe construcția centurii orașului Târgu Jiu. Care este valoarea lucrărilor

Începe construcția centurii orașului Târgu Jiu. Care este valoarea lucrărilor
A fost semnat contractul în valoare de 207 milioane de lei, fără TVA, pentru construirea şoselei de centură a oraşului Târgu Jiu, arată Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere...

Avantajele unei platforme online de comparare a creditelor

Avantajele unei platforme online de comparare a creditelor
Obținerea unui împrumut a devenit din ce în ce mai ușoară datorită evoluțiilor recente din domeniul tehnologiei. Salturile spectaculoase ale tehnicii în materie de procesarea informației și în comunicații au...

Deficitul comercial al României ar putea ajunge la circa 19 miliarde de euro

Deficitul comercial al României ar putea ajunge la circa 19 miliarde de euro
Deficitul comercial al României se va ridica la circa 19 miliarde de euro în acest an, comparativ cu 17,3 miliarde de euro în 2019, potrivit președintelui Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Mihai...

BNR va acționa în funcție de provocările existente din cauza pandemiei

BNR va acționa în funcție de provocările existente din cauza pandemiei
Banca Naţională a României (BNR) va acționa în funcție de provocările existente din cauza pandemiei de coronavirus, de evoluția macroeconomică, de cea a inflației și a mediului extern, potrivit...

Efectele revoluției online în relația dintre angajat și companie

Efectele revoluției online în relația dintre angajat și companie
Galerie Foto Cei mai mulți angajați de top nu mai acceptă ideea de a fi folosiți de companii, exclusiv pentru dezvoltarea organizației și în detrimentul dezvoltării lor profesionale. Foarte mulți profesioniști își pun, î...
Serviciul de email marketing furnizat de