Anul viitor va fi dată in folosinţă linia de metrou ce face legătura intre cartierul Nicolae Grigorescu - Şoseaua de Centură. Autorităţile au planuri ambiţioase pentru dezvoltarea infrastructurii subterane.
Anul viitor va fi dată in folosinţă linia de metrou ce face legătura intre cartierul Nicolae Grigorescu - Şoseaua de Centură. Autorităţile au planuri ambiţioase pentru dezvoltarea infrastructurii subterane.
Traficul infernal din Capitală face ca numărul persoanelor care apelează la călătoria cu metroul să fie din ce in ce mai mare, de la un an la altul. "Traficul de la suprafaţă s-a mutat in subteran, la metrou, deoarece ajungi mult mai repede. Astfel, traficul cu metroul a crescut peste limitele prognozate. Intr-o zi lucrătoare s-au inregistrat 700.000 de călători", a explicat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, cu ocazia aniversării a 30 de ani de la infiinţarea societăţii Metrorex. Autorităţile au proiecte măreţe cu privire la dezvoltarea reţelei de metrou din Capitală.
MAGISTRALA 4. Pănă la 15 iunie 2008 va fi pus in funcţie tronsonul de metrou Nicolae Grigorescu - Linia de Centură. Acest tronson are o lungime de 4,75 kilometri de linie dublă şi cuprinde patru staţii. Investiţia totală se ridică la 76 de milioane de euro, fonduri asigurate prin credit de la Banca Europeană de Investiţii (BEI), precum şi de la bugetul de stat. Tronsonul porneşte de la intersecţia Bulevardelor Nicolae Grigorescu cu Theodor Pallady, pănă la linia de centură, in comuna Căţelu. Lucrările au inceput in 1989, insă au fost intrerupte in 1999 şi reluate un an mai tărziu.
DRUMUL TABEREI. Lucrările la linia de metrou ce va face legătura intre cartierele Drumul Taberei-Pantelimon, denumită Magistrala 5, vor incepe anul viitor şi se vor derula in două etape. Astfel, construcţia liniei de metrou Universitate - Drumul Taberei va incepe anul viitor, iar pentru tronsonul Pantelimon - Universitate in 2009. Valoarea investiţiei pentru cele două tronsoane este de aproximativ 1,5 miliarde de euro. "In 2008 va incepe execuţia magistralei 5, Piaţa Universităţii - Drumul Taberei, investiţie care va fi de peste 700 milioane de euro. Memorandumul de finanţare pentru acest tronson a fost agreat de BEI şi aşteptăm acum acordul Ministerului Finanţelor. Dacă Ministerul Finanţelor nu va rezolva problema memorandumului in două-trei luni voi introduce proiectul pe lista obiectivelor finanţate de la bugetul de stat sau voi merge pe finanţare prin parteneriat public privat", a explicat Ludovic Orban. Magistrala 5 va avea o lungime de 17 kilometri de linie dublă şi va cuprinde 26 de staţii.
Traficul infernal din Capitală face ca numărul persoanelor care apelează la călătoria cu metroul să fie din ce in ce mai mare, de la un an la altul. "Traficul de la suprafaţă s-a mutat in subteran, la metrou, deoarece ajungi mult mai repede. Astfel, traficul cu metroul a crescut peste limitele prognozate. Intr-o zi lucrătoare s-au inregistrat 700.000 de călători", a explicat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor, cu ocazia aniversării a 30 de ani de la infiinţarea societăţii Metrorex. Autorităţile au proiecte măreţe cu privire la dezvoltarea reţelei de metrou din Capitală.
MAGISTRALA 4. Pănă la 15 iunie 2008 va fi pus in funcţie tronsonul de metrou Nicolae Grigorescu - Linia de Centură. Acest tronson are o lungime de 4,75 kilometri de linie dublă şi cuprinde patru staţii. Investiţia totală se ridică la 76 de milioane de euro, fonduri asigurate prin credit de la Banca Europeană de Investiţii (BEI), precum şi de la bugetul de stat. Tronsonul porneşte de la intersecţia Bulevardelor Nicolae Grigorescu cu Theodor Pallady, pănă la linia de centură, in comuna Căţelu. Lucrările au inceput in 1989, insă au fost intrerupte in 1999 şi reluate un an mai tărziu.
DRUMUL TABEREI. Lucrările la linia de metrou ce va face legătura intre cartierele Drumul Taberei-Pantelimon, denumită Magistrala 5, vor incepe anul viitor şi se vor derula in două etape. Astfel, construcţia liniei de metrou Universitate - Drumul Taberei va incepe anul viitor, iar pentru tronsonul Pantelimon - Universitate in 2009. Valoarea investiţiei pentru cele două tronsoane este de aproximativ 1,5 miliarde de euro. "In 2008 va incepe execuţia magistralei 5, Piaţa Universităţii - Drumul Taberei, investiţie care va fi de peste 700 milioane de euro. Memorandumul de finanţare pentru acest tronson a fost agreat de BEI şi aşteptăm acum acordul Ministerului Finanţelor. Dacă Ministerul Finanţelor nu va rezolva problema memorandumului in două-trei luni voi introduce proiectul pe lista obiectivelor finanţate de la bugetul de stat sau voi merge pe finanţare prin parteneriat public privat", a explicat Ludovic Orban. Magistrala 5 va avea o lungime de 17 kilometri de linie dublă şi va cuprinde 26 de staţii.
Bucureşti - Otopeni
Consultanţii pentru linia de metrou Bucureşti-Otopeni şi pentru inelul feroviar Bucureşti vor fi aleşi in luna februarie 2008. "Ministerul Transporturilor va publica, pănă la 15 decembrie, anunţurile de participare pentru licitaţia de alegere a consultanţilor pentru proiectele de construcţie a metroului Bucureşti - Otopeni şi a inelului feroviar Bucureşti. Suntem in grafic cu cele două proiecte, iar in alegerea consultantului se va ţine cont de căt de repede se vor angaja firmele să finalizeze studiile de fezabilitate pentru cele două proiecte. Termenul minim este de trei luni, iar cel maxin de 12 luni", a spus Ludovic Orban. Pentru finanţarea celor două proiecte, Guvernul a incheiat un acord cu Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională.
Citește pe Antena3.ro