Producătorii de ingheţată estimează vănzări de circa 100 de milioane de euro datorită celei mai călduroase veri din ultimii 100 de ani.
Sezon - canicula va ridica piaţa la 100 de milioane de euro
Producătorii de ingheţată estimează vănzări de circa 100 de milioane de euro datorită celei mai călduroase veri din ultimii 100 de ani.
Â
Romănii incearcă să scape de căldură răcorindu-se cu ingheţată. "De cănd temperaturile au devenit caniculare se vănd foarte bine ingheţatele individuale, pe cănd cele in cantităţi mari, ingheţatele familiale, sunt cele mai căutate la cumpărăturile de week-end", a declarat Mariana Drăgan, manager comunicare la Auchan. Piaţa romănească a ingheţatei a cunoscut o creştere in ultimii ani iar trendul este in continuare unul ascendent. "Apreciem pentru următorii 3-5 ani o creştere in medie cu 10%/an", a explicat Florin Roşescu, Manager General, Kubo Ice Cream Company.
AFACERE. Producţia totală de ingheţată din Romănia de anul trecut a fost de circa 30.000 de tone, iar cifra de afaceri a ajuns la 50 de milioane de euro. Avănd in vedere temperaturile ridicate cu care ne confruntăm, producătorii de ingheţată autohtoni estimează vănzări la cote aproape duble faţă de anul trecut, adică 100 de milioane de euro. "Din punct de vedere al valorii vănzărilor estimăm piaţa ingheţatei la 100 de milioane de euro", a explicat Florin Roşescu. Mai mult, acesta a spus că numai 5% din consumul de pe piaţa locală reprezintă ponderea ingheţatei importate.
STATISTICI. Deşi cele mai multe unităţi văndute se inregistrează la segmentul "magazine mici", o pondere foarte mare o reprezintă cantităţile de ingheţată văndute in hipermarketuri. "In ultima perioadă vănzările au fost cu 140% mai mari decăt in perioada similară a anului trecut. In magazinele noastre, 90% din vănzări sunt reprezentate de către ingheţata vrac (caserole de 500 de grame, un kilogram, torturi de ingheţată). Vindem peste 12.000 de unităţi pe zi  (torturi, caserole, ingheţată pe băţ, cornet etc.)", a spus Andreea Mihai, marketing manager la Carrefour. "Vănzările la ingheţată de săptămăna trecută faţă de o săptămănă din luna martie au crescut foarte mult, cu circa 600%", a explicat Mariana Drăgan. "Faţă de perioada similară a anului trecut, vănzările de ingheţată au crescut cu peste 40%. Produsele sunt mult mai diversificate", a declarat Daniela Dumitrescu, şefa cofetăriilor Duvic, distribuitor al produselor de ingheţată Olana.
AROME. Oferta este foarte bogată. Pe lăngă aromele tradiţionale de cacao, vanilie şi lămăie a apărut ingheţată cu aromă de fruncte de pădure, de căpşune, de banane, de kiwi, de frişcă etc. "Avem ingheţată la vafe, la pahar, la cutie şi torturi cu aromă de vanilie, de cacao, frăguţe, căpşuni, ciocolată, lămăie, frişcă, kiwi. Preţurile variază intre 0,35-3 lei, in funcţie de gramaj şi ambalaj", spune Daniela Dumitrescu, şefa cofetăriilor Duvic, distribuitor al produselor de ingheţată Olana. Cam aceeaşi ordine a preferinţelor se observă şi in supermarketuri şi hipermarketuri. "Cele mai indrăgite sortimente sunt cu ciocolată sau cacao, iar pe locul doi fructele de pădure", a spus Mariana Drăgan.
Consum
Conform statisticilor, romănii sunt codaşii Europei la consumul de ingheţată. In medie, anual un romăn consumă un kilogram de ingheţată. Consumul este redus dacă ţinem cont că polonezii consumă peste 4 kilograme de ingheţată anual, cehii se răcoresc cu 5 kilograme de ingheţată pe an, iar belgienii consumă 15,5 kilograme de ingheţată pe an. Recordul este deţinut de italieni, care consumă circa 20 de kilograme anual.