x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Business de familie pentru confortul casei

0
Autor: Luciana Cocoș 16 Feb 2021 - 06:59
Business de familie pentru confortul casei
Vezi galeria foto


Când pandemia i-a obligat să stea în case, românii au dat iama în magazinele de bricolaj și amenajări interioare pentru a schimba aspectul și confortul locuințelor. Iar tot mai mulți au apelat la sfaturile specialiștilor, mai ales atunci când a fost vorba despre proiecte majore.

 

“Am ajuns acasă într-o zi în care ploua, apa era până la glezne în toată sufrageria. Am căutat o mână de ajutor în magazinele de bricolaj tradiționale. Dacă reușeam să vorbim cu cineva, ne trimitea în capătul celălalt al magazinului doar ca să fim întorși înapoi”, își amintește antreprenoarea Laura Sărdescu. Această întâmplare din 2014 avea să-i aducă ei și soțului ei, Vlad, o idee de business. “Bun, acum uitându-ne în spate, trebuia să găsim pe cineva care să știe foarte bine produsele ca să reușească să ne îndrume corect. Dar ar fi fost un alt tip de experiență dacă măcar ne-ar fi ascultat cineva și ar fi încercat. Cam în acest context ne-am dat seama că nimic nu este mai important decât cum te simți acasă și am decis că poate nu ar fi cel mai rău lucru să oferim o alternativă a comerțului clasic, adăugând și acel strop de contact uman în fiecare interacțiune”. 2014 a fost un an mai dificil pentru Laura și Vlad, fiind proaspeți absolvenți de facultate, în căutare de joburi. Așa că au decis să pornească pe cont propriu. “Odată luată decizia, am căutat variante de finanțare pentru că, în afară de idee și de un apetit teribil de învățare, nu prea aveam cu ce să începem. Așa că am început să ne documentăm și am dat accidental peste programul de finanțare SRL-D. Am scris un proiect care a fost refuzat, dar nu ne-am lăsat, am făcut o contestație pe care nu credeam că putem să o scriem. Iar surpriza a fost că a existat cineva în instituție care a citit-o, a zis ok, greșeala noastră, și a aprobat proiectul. Dar a fost în avantajul nostru că am început dând cu capul de prag. A fost prima lecție învățată, să nu renunțăm dacă știm că există o șansă. Și am aplicat lecția asta ori de câte ori era să închidem și să începem să depunem CV-uri”, mai povestește Laura.

 

NeaKaisa vine în ajutor

 

Numele brandului a stârnit multe zâmbete, dar în timp a reușit să adune în jurul său o comunitate. ”Ideea i-a venit lui Vlad, imediat după episodul cu inundația. Nea Caisă era o expresie pe care o folosea tatăl lui când făcea referire la meșteri, meseriași. La vremea respectivă eu eram obsedată de branding și îmi doream foarte tare să găsim și un nume care să ne ajute să construim o comunitate. Voiam ceva cât mai departe de formulări obișnuite cu .ro la coadă. Așa că a fost unanim și am pornit la drum cu NeaKaisa”, ne spune Laura.

  

 “De-a lungul timpului, părerile au fost împărțite, pentru mulți a părut o decizie impulsivă, copilărească. Pentru noi a fost o oportunitate de branding, să aducem un zâmbet în plus fiecărui client care ne trece pragul virtual.

 

Laura Sărdescu, antreprenor

 

 

Investiția inițială în business a fost de 17.000 euro, 8.500 proveniți prin finanțarea SRL-D, iar cealaltă jumătate dintr-un credit rambursabil obținut tot prin acest program. “Am reușit să amortizăm investiția după 4 ani, abia din al cincilea an businessul devenind cu adevărat profitabil. Însă chiar și după această perioadă, marea majoritate a profitului este reinvestit, online-ul este o nișă unde ceea ce creezi astăzi nu va mai avea neapărat aceeași valoare și anul viitor. Este necesară modernizarea permanentă a tehnologiilor, ceea ce ne împinge ca în fiecare an să investim în ceva nou”, mai spune Laura Sărdescu. La început, în magazinul online Neakaisa.ro se găseau de la produse pentru amenajări interioare, scule și unelte, la materiale de construcții grele. În 2018 însă, Laura și Vlad au adăugat în portofoliu și produse pentru amenajarea băii, inițial ca o completare a gamei existente, devenind mai apoi nișa principală. “Cred că într-un fel ne-am potrivit foarte bine. Baia este un spațiu funcțional care a devenit în ultimii ani și un spațiu de design. Îmbinarea dintre cele două este necesară și cred că reprezintă esența valorilor Neakaisa.ro - totul trebuie să fie funcțional și estetic în aceeași măsură. Urmează să variem gama de produse și să aducem în atenția clienților noștri și produse complementare specifice altor încăperi, dar care să respecte aceleași rigori cu care alegem produsele comercializate în prezent”, mai spune antreprenoarea.

 

 

 Rata de creștere year over year a businessului a fost de peste 100% până acum. În 2021 prognozăm o creștere de 50%, estimând o cifră de afaceri de 20 de milioane de lei.

 

Laura Sărdescu, antreprenor

 

 

Schimbări majore de gusturi și preferințe

 

Pandemia a avut un impact pozitiv pentru majoritatea businessurilor din online, iar Neakaisa nu face excepție. “Ca magazin online care activează pe o nișă de amenajări interioare, am resimțit o creștere a interesului și, implicit a vânzărilor. Pandemia a activat și cumpărători care în mod normal nu și-ar fi comandat astfel de produse online. Am încercat să le oferim o experiență cât mai bună și o interacțiune cât mai umană, astfel încât întregul proces să fie în avantajul clientului, să nu simtă că face un compromis cumpărând online”, spune antreprenoarea.

În privința amenajărilor interioare, în special a băilor, românii caută soluții practice, idei inovatoare, tehnologizare, calitate, în timp ce își doresc un ambient relaxant, cu un design deosebit. “Un trend din ce în ce mai puternic îl reprezintă și utilizarea fiecărui centimetru pătrat pentru spații de depozitare. Cred că face parte din cele mai mari schimbări de paradigmă din ultimii 20 de ani - dorința de a ascunde cât mai multe dintre obiectele care în mod tradițional stăteau peste tot. Acum există rafturi speciale pentru produse de curățenie, sertare pentru produse cosmetice și, bonus, separatoare ca să stea toate ordonate”.

 

Upgrade pentru viitor

 

Cei doi soți antreprenori investesc continuu pentru dezvoltarea afacerii lor.  “Primul și poate cel mai amplu proiect este cel de a deschide un showroom până în 2022. Între timp, am schimbat platforma de e-commerce pentru a avea la îndemână o serie nouă de automatizări care să ofere mai multe opțiuni clienților noștri, am mărit echipa pentru a putea răspunde din ce în ce mai rapid solicitărilor și urmează să lansăm câteva game noi de produse până la jumătatea anului”, spune Laura Sărdescu. Chiar dacă, pe parcursul anilor, au întâmpinat diverse obstacole, precum proiectul refuzat, dar și situații neprevăzute cu furnizori și clienți deopotrivă, parteneriatul unei afaceri de familie îi determină pe Laura și Vlad Sărdescu să privească mereu cu optimism și încredere și să se concentreze pe soluții imediate și inovatoare. “Totul este un proces, ai nevoie de răbdare, de multă muncă și, poate mai important decât orice, de disponibilitatea de a greși și de a învăța”, este mesajul optimist pe care antreprenoarea Laura Sărdescu îl transmite.

Citeşte mai multe despre:   Laura Sărdescu,   NeaKaisa

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Bitcoin își extinde tendința descendentă și scade cu 12,1%, la 47.176 dolari

Bitcoin își extinde tendința descendentă și scade cu 12,1%, la 47.176 dolari
Bitcoin a scăzut sâmbătă cu 12,14%, până la 47.176,09 dolari, pierzând 6.567,6 dolari față de închiderea anterioară, relatează Reuters. Bitcoin, cea mai mare și cea mai cunoscută criptomonedă din lume,...

Cum s-au restructurat băncile în 2021? Un număr de 1.044 funcţionari bancari au plecat din sistem

Cum s-au restructurat băncile în 2021? Un număr de 1.044 funcţionari bancari au plecat din sistem
Restructurarea sistemului bancar a continuat, procesul fiind accentuat în contextul pandemiei de COVID-19, astfel că băncile au ajuns să aibă la sfârşitul primelor nouă luni din 2021 un număr de 51.713 de...

BCE asigură lumea că de luna viitoare inflaţia, ajunsă la cote istorice, va încetini

BCE asigură lumea că de luna viitoare inflaţia, ajunsă la cote istorice, va încetini
Când zona euro se confruntă cu cea mai puternică inflaţie din istoria ei, când preţurile din Germania şi Spania cresc cu cel mai accelerat ritm din ultimii 30 de ani, Banca Centrală Europeană asigură lumea că...

Deficit URIAȘ la încasarea TVA. Pierdere de aproape 35% în 2019

Deficit URIAȘ la încasarea TVA. Pierdere de aproape 35% în 2019
România a înregistrat cel mai mare deficit de încasare a TVA la nivel național în 2019, cu o pierdere de 34,9 % din veniturile din TVA, arată un raport al Comisiei Europene. Țările UE au pierdut...

Ministerul Muncii are nevoie de încă 11 miliarde de lei pentru plata pensiilor în 2022

Ministerul Muncii are nevoie de încă 11 miliarde de lei pentru plata pensiilor în 2022
Plata pensiilor în 2022 necesită o suplimentare cu 11 miliarde de lei a bugetului de stat, potrivit ministrului Muncii, Marius Budăi.  "Cu siguranţă bugetul va trebui suplimentat, impactul bugetar va fi...

Titlurile de stat Tezaur pot fi cumpãrate și în luna decembrie 2021

Titlurile de stat Tezaur pot fi cumpãrate și în luna decembrie 2021
Ministerul Finanțelor lanseazã trei noi emisiuni de titluri de stat în cadrul Programului Tezaur, cu maturitãți de 1, 3 și 5 ani, la dobânzi de 4,25%, 4,75%, 5,10 %. Programul începe luni, 6 decembrie...

Vești bune pentru BUGETARI. Vor primi vouchere de vacanță până în 2026

Vești bune pentru BUGETARI. Vor primi vouchere de vacanță până în 2026
Vouchere de vacanță vor fi acordate salariaților din instituţiile publice, în perioada 2022 - 2026. Fiecare angajat primește tichete în valoare de 1.450 de lei anula, iar suma totală este d e...

Rezultatele financiare ale celor mai mari jucători din asigurări în 2020

Rezultatele financiare ale celor mai mari jucători din asigurări în 2020
Primele şapte din cele 10 cele mai mari companii de asigurări din piaţa locală au terminat anul trecut pe profit, cu marje cuprinse între 0,64% şi 8,84%, în timp ce trei companii au raportat pierderi, potrivit...

Afacerile din comerțul cu amănuntul au crescut cu peste 11% în primele 10 luni din 2021

Afacerile din comerțul cu amănuntul au crescut cu peste 11% în primele 10 luni din 2021
Afacerile din comerțul cu amănuntul, cu excepţia autovehiculelor şi motocicletelor, au crescut cu 11,1% în primele 10 luni din 2021, față de aceeași perioadă din 2020, arată datele...

Finanţele statului: Cheltuielile cu dobânzile cresc şi se îndreaptă spre un nou record în 2021

Finanţele statului: Cheltuielile cu dobânzile cresc şi se îndreaptă spre un nou record în 2021
Majorarea în galop a datoriei publice, concomitent cu creşterea dobânzilor la care se împrumută statul, a dus la o creştere a cheltuielilor cu dobânzile până la 15,5 mld. de lei în primele 10 luni din 2021, un...

Cursurile de prim-ajutor, obligatorii pentru viitorii șoferi

Cursurile de prim-ajutor, obligatorii pentru viitorii șoferi
Pentru a obține permisul auto, viitorii șoferi vor trebui să învețe inclusiv să conducă defensiv și să acorde primul ajutor în cazul unui accident rutier, conform unui proiect de lege pentru modificarea și...

Acţiunile UiPath continuă să scadă la bursa din New York

Acţiunile UiPath continuă să scadă la bursa din New York
Acţiunile UiPath, cel mai mare startup IT românesc, listat la bursa din New York, au scăzut cu 8,95% la sfârşitul şedinţei de tranzacţionare de ieri, arată Yahoo Finance. Spre...

58% dintre multinaționale se așteaptă la creșterea taxelor și impozitelor

58% dintre multinaționale se așteaptă la creșterea taxelor și impozitelor
Peste jumătate dintre companiile din întreaga lume, respectiv 58%, se aşteaptă la o creștere a fiscalităţii în ţările unde au rezidența fiscală  companiile mamă, ca urmare a...

Cum poți să atragi mai mulți clienți în magazin?

Cum poți să atragi mai mulți clienți în magazin?
Este esențial să învățați cum să atrageți atenția clienților și să învățați cum puteți folosi sistemele de afișare pentru a încuraja oamenii să intre în magazin. Totul se bazează pe felul în...
Serviciul de email marketing furnizat de