x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Investitii Licitație pentru realizarea loturilor 1 și 2 de electrificare a liniei Cluj-Napoca - Oradea - Bihor

Licitație pentru realizarea loturilor 1 și 2 de electrificare a liniei Cluj-Napoca - Oradea - Bihor

05 Ian 2022   •   17:20
Licitație pentru realizarea loturilor 1 și 2 de electrificare a liniei Cluj-Napoca - Oradea - Bihor
Sursa foto: Victor Stroe

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA organizează licitație pentru realizarea loturilor 1 și 2 de electrificare a liniei Cluj-Napoca - Oradea - Bihor. 

Pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie a lucrărilor de modernizare pe secţiunile Cluj - Aghireş (lotul 1) şi Aghireş - Poieni (lotul 2) se alocă aproximativ 3 miliarde de lei.

Obiectivul "Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor" are drept scop creşterea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Suma prevăzută este de 2,978 miliarde lei, fără TVA, din care 1,505 miliarde lei, fără TVA, pentru lotul 1 Cluj - Aghireş, respectiv 1,473 miliarde lei, fără TVA, pentru lotul 2 secţiunea Aghireş - Poieni. Banii provin din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare şi managementul traficului feroviar.
Va fi astfel electrificată şi reabilitată linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontieră, în lungime de 166,2 km, pentru creşterea numărului de pasageri şi a volumului de mărfuri transportate.

Termenul-limită pentru primirea ofertelor este 14 februarie 2022, iar deschiderea acestora este programată în aceeaşi zi, la ora 15:00.

Vor fi modernizate clădirile staţiilor de călători, construirea de pasarele şi/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; modernizare poduri, podeţe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea terasamentelor; facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi; montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot; construcţia drumurilor de întreţinere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice); modernizarea instalaţiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii, şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); modernizarea echipamentului de telecomunicaţii.

Durata proiectului este de 102 luni pentru fiecare contract: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuţia lucrărilor, 60 de luni pentru perioada de garanţie a obiectivului.



 

×
Subiecte în articol: cfr