x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Piata muncii Eficienţa, departe de locul de muncă

Eficienţa, departe de locul de muncă

de Diana Scarlat    |    17 Dec 2010   •   09:53
Eficienţa, departe de locul de muncă
Sursa foto: /Thinkstock

143030-thinkstock-105766881.jpgConform unui studiu recent, ponderea angajaţilor care cred că nu este necesar să fii prezent la birou pentru a obţine rezultate bune este în continuă creştere în Asia şi în America Latină. 93% dintre angajaţi sunt convinşi de acest adevăr în India, 81% în China şi 76% în Brazilia. Con­form aceluiaşi studiu, 45% dintre angajaţii care pot accesa reţelele, aplicaţiile şi informaţiile corporaţiei din afara biroului au spus că lucrează între două şi trei ore pe zi în plus, iar un sfert au spus că lucrează patru sau chiar mai multe ore. Studiul a fost comandat de Cisco şi derulat de InsightExpress, o firmă de cercetare a pieţei cu se­­­d­iul în Statele Unite, care a analizat răspunsurile primite de la un eşantion de 2.600 de persoane din Statele Unite, Mexic, Brazilia, Marea Britanie, Franţa, Spania, Germania, Italia, Rusia, India, China, Japonia şi Australia.

Pe de altă parte, angajatorii ştiu că le rămân, în criza fi­nanciară, foarte puţine metode de a-şi păstra echipa şi mai ales motivarea angajaţilor, pentru a garanta eficienţa mun­cii lor. Experţii în resurse umane au ajuns la concluzia că reducerea cheltuielilor poate fi făcută şi în alte mo­duri decât prin tăierea salariilor. Una dintre metodele foarte bune pentru companiile mici ar putea fi Teleworkingul, propus de Pierluigi Orati, specialist CSR. „Teleworkingul este un proiect pe care îl consider un trend nou, care poate ajuta companiile în această perioadă. Angaja­tul poate fi controlat în timp ce munceşte de acasă sau in­di­fe­rent unde s-ar afla. I se trasează sarcinile, i se spune în cât timp trebuie să le rezolve şi se văd rezultatele, fără să fie nevoie de bani pentru a suporta cheltuielile unui se­diu şi chiar reducând timpul, traficul şi poluarea, nefiind ne­voie de deplasarea zilnică a mii de angajaţi de acasă la bi­rou şi de la birou acasă. Mai mult, în felul acesta oamenii pot petrece mult mai mult timp cu familia, îşi pot creşte copiii şi sunt mai motivaţi când muncesc, fiind mai crea­tivi”, explică Pierluigi Orati.

Libertatea de mişcare în afara biroului s-a dove­dit şi un foarte eficient bonus care îl poate face pe angajat mai creativ şi mai fidel companiei, îmbunătăţind şi relaţia sa cu liderul. „Pe timp de criză, se ştie că dacă nu îndrepţi atenţia spre angajaţi, pierzi. Trebuie să faci ceva, fie că nu le tai din salarii, fie că le îmbunătăţeşti sau le creezi ceva special, ceea ce arată cel puţin grija pe care o ai faţă de ei şi faptul că sunteţi de aceeaşi parte a baricadei”, explică Luminiţa Oprea, fondator şi strateg al Saga Business & Community, iniţiatoarea seriei de conferinţe in­ter­na­ţi­o­nale de CSR, autorul primei cărţi de CSR din România şi lector CSR la Facultatea de Jurnalism şi Comunicare din ca­drul Universităţii Bucureşti. „Criza înseamnă schimbare. Eu nu pot să-mi conduc oamenii în stilul vechi. Paradigma comunicării trebuie să fie alta. Ceea ce ar trebui să conş­tientizeze liderii companiilor este că, pe timp de cri­ză, primele care cad sunt vârfurile. E mult mai uşor ca an­ga­jaţii să facă în aşa fel încât să cadă şeful, decât invers. Noi, ca oameni, nu ne dăm seama care sunt resursele noastre. Dezvoltarea personală este cea mai importantă în această perioadă. Dacă stăm şi ne plângem, se generează sindromul victimi­tă”, mai spune Luminiţa Oprea.

×
Subiecte în articol: piata muncii