Multinationalele au adus in Romania obiceiul ca vinerea angajatii sa vina la birou in blugi si tricou.
In fiecare dimineata, Elena intarzie cel putin 15 minute la serviciu. Nu ca s-ar trezi prea tarziu sau ca ar avea probleme cu traficul. Pur si simplu nu se poate hotari cu ce sa se imbrace. A incercat sa-si aleaga hainele seara, insa dimineata oglinda ii spune altceva. Cu problema Elenei se confrunta milioane de angajati din intreaga lume, femei sau barbati. Astfel de griji le lipsesc numai celor carora politica firmei le impune purtarea unei uniforme. Restul sunt potentialii clienti ai consilierilor vestimentari, pentru ca exista o adevarata armata de specialisti care iti spun ce sa porti sau nu, cand, unde, cum. REGULI. Exista cateva reguli universale, ca, de exemplu, in cazul interviului de angajare, cand purtarea unui costum sobru este recomdata de toata lumea pentru toata lumea datorita impresiei de seriozitate pe care de obicei o da intervievatorului. De asemenea, respectarea codului vestimentar al companiei face parte din atributiile nescrise ale postului. Dintre toate intalnirile profesionale, interviul de angajare este cea mai potrivita ocazie de a purta tinute formale. CASUAL. Problema cea mai mare o au persoanele care lucreaza in firme in care se permite o tinuta "casual". Dawn Rosenberg McKay, profesionista in domeniul de career planning, vorbeste de cateva reguli care trebuie respectate indiferent de ce imbracam la serviciu: hainele trebuie sa fie curate si calcate; incaltamintea trebuie sa fie periata; machiajul nu trebuie sa fie prea strident; unghiile trebuie sa fie curate; exista o limita fragila intre imbracamintea "casual" si cea neglijenta. Desi de cele mai multe ori e nedrept, tine de natura umana sa judeci persoanele dupa felul in care sunt imbracate, afirma McKay. "O persoana in blugi poate fi la fel de competenta si de inteligenta ca una in costum, apreciem indivizii in functie de infatisare. Asta nu inseamna ca pentru o prezentare, de exemplu, iti poti pune un costum impecabil si gata! Un interviu de succes are mai multe ingrediente: competenta, pregatire, dar si infatisare", spune Dawn Rosenberg McKay.
Costume refolosibile
|
"Dress for succes" (Imbraca-te pentru succes) este numele unei organizatii non-profit care isi propune sa schimbe vietile profesionale ale femeilor prin consiliere in privinta garderobei profesionale. Organizatia are reprezentante in peste 70 de orase din Statele Unite, Canada, Noua Zeelanda si Marea Britanie. Pentru un interviu de angajare, femeile pot primi haine de la organizatie, pe care trebuie sa le returneze o data ce au obtinut postul pentru care au candidat.
|
Citește pe Antena3.ro